Egyre népesebb a nem túl drága, középméretű motorok kategóriája, így immáron nem kell beérni a japán, félliteres kéthengeresekkel, mint a kilencvenes években, hiszen újabb és újabb típusok látnak napvilágot, érdekes alternatívát kínálva a mindennapi közlekedésre és a hétvégi élménymotorozásra. A Honda a nemrég megjelent, erősebb NC750 szériával igyekszik megőrizni vezető szerepét, a Yamaha kétféle MT-vel csábít, a Kawánál pedig a jól ismert ER-ek várják a vásárlókat, és persze itt van még az egyik legolcsóbb, mégis izgalmas ajánlat, a Suzuki V2-es Gladiusa.
Újabb gyártó száll be az immáron jó pár tagot számláló brigádba, mégpedig a KTM, és az osztrákok eltökélt célja, hogy a következő években a modellpaletta alapos reformjával új, félliteres és nyolcszázas blokkok köré fognak épülni az egyelőre ismeretlen típusnevű és teljesítményű masinák. Természetesen az árérzékeny piacokat szem előtt tartva ezek is Indiában készülnek a Bajaj együttműködésével, és a mai trendnek megfelelően soros, kéthengeres hajtómű fog dolgozni a motorokban. Továbbá egy off-road projekten is dolgoznak, és a márka hagyományaihoz híven szeretnének legalább egy-két új, könnyű, puritán kalandmotort bemutatni a nagyközönségnek.