Ma hivatalosan is bemutatták a régóta várt KTM 390 Duke új változatát, melyen a legszembetűnőbb különbség az elődökkel összevetve a nagyobb, harciasabb idomzat, a LED-es helyzetjelző lámpa és az új hűtővédő rács.
Itt az új KTM 390 Duke
Persze ennél sokkal fontosabb, hogy az erőforrás is új, ezentúl 399 köbcentis LC4c egyhengeres felel a gyorsulásért, és így – a tervezők elmondása szerint – ez lesz a tökéletes teljesítmény/tömeg arányú motorkerékpár az A2-es kategóriában.
Természetesen már az érkező, EURO5+ környezetvédelmi normát is teljesíti az osztrákok újdonsága, emellett szintén fontos újítás a 43 mm-es csúszószár-átmérőjű, WP APEX Open Cartridge első villa, melynek húzó- és nyomófokozati csillapítása is szerszám nélkül állítható, akárcsak a központi rugóstagé.
Nagyszerű hír, hogy a nemrég még luxusgépek kiváltságának számító kanyar-ABS is alapáras (!) a kis 390-esen, csakúgy, mint a személyre szabható teljesítményleadás és az 5 colos képátlójú, színes TFT-kijelző. És ha már szóba került a műszeregység: kiemelték a bemutatóban, hogy most először elérhető a modellen a Track üzemmód, mely letisztult kijelzővel, startprogrammal és köridőmérővel (!) segíti a pályázást, hogy a vezetőnek csak a kanyarokra és a féktávokra kelljen figyelnie.
Az új, még erősebb és gyorsabb KTM-eket bemutató kampány neve egyébként „Semmi mellébeszélés!”, bár az eredeti, angol szlogenben egy fokkal vulgárisabb kifejezést használnak... Ez valószínűleg arra utal, hogy az osztrák egyhengeresek új nemzedéke nyers erejével, gazdag felszereltségével és gyorsulásával nyűgözi le a motorosokat, azaz önmagáért beszél – nincs szükség arra, hogy hangzatos jelzőkkel „fényezzék” a gépet.