Úgy jellemezték a tervezők a ma megjelent gépet, hogy egyaránt tökéletes munkába járásra, hétvégi, tempós kanyarvadászatokra és – az új felnikkel – immáron a keményebb terepezésekre is.
Megjelent az új KTM 390 Adventure
Fontos változás, hogy az idei változat fekete, eloxált könnyűfém ráfokat és küllőket kapott, az első kerék mérete 19, míg a hátsóé 17 col. Az erőforrás eddig is a kategória határait feszegette, így nem volt értelme a teljesítménynövelésnek. A jövőben is 44 lovas lesz tehát a modell, amihez 172 kilós menetkész tömeg és 37 Nm-es legnagyobb forgatónyomaték társul, azaz továbbra is A2-es jogosítvánnyal vezethető.
Noha teljesítményben nem érhet a literes vagy annál is nagyobb elődök nyomába, felszereltségét tekintve a prémiumkategóriát erősíti az új 390-es. Az elektronikus gázmarkolat, a kipörgésgátló, a kanyar-ABS, a kikapcsolható hátsó blokkolásgátló és az 5 colos, színes TFT-műszeregység nagy szó ebben a géposztályban, sőt ez a szett egy-két kategóriával nagyobb motorokon is megállná a helyét.
Szintén kiemelték, hogy WP APEX 43 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkóppár fogja közre az első kereket, melyen Continental TKC70 abroncs feszül, hogy a motor egyaránt otthonosan mozogjon a vadonban és a városi dzsungelben. Azért esett a KTM választása a Németországban készült abroncsra, mert a tervezők elmondása szerint több innovatív technológiát is ötvöztek a gyártás során, és így egy igazán sokoldalú gumi születhetett a korbachi üzemben. Például a MultiGrip technológia – egy speciális hőkezelési eljárásnak köszönhetően – homogén térhálósodást eredményez, így az abroncs tapadása mindenütt egységes és kiemelkedő lesz.
Ez gyakorlatilag kiváltja a többkomponensű felépítést, hiszen az eljárás során a köpeny vállrésze rugalmassá, a futófelület közepe pedig kopásállóvá válik, így egyszerre lesz tartós, és kanyarban kiváló tapadást nyújtó gumi. Emellett kiemelték a ZeroDegree technológiát is, mely azt jelenti, hogy a „0 fokos” övszerkezet nagy sebességnél is kiemelkedő stabilitást, illetve úttartást biztosít, egyben biztosítja a futófelület egyenletes bemelegedését. Összességében Continental TKC 70 valódi átmeneti abroncs, mely helytáll kemény terepen, de aszfalton is otthonosan mozog, így elsősorban azoknak ajánlják, akik idejük legalább felét terepen töltik, s csak a többit aszfalton. – Ha valakinél az aszfaltos motorozás van túlsúlyban, annak a TKC 70 Rokcs lesz a megfelelő választás – tették hozzá.
Azt is hozzátették, hogy fekete-narancs és kék-narancs színösszeállítás közül választhatnak a vevők, sőt azt is szabadon eldönthetik, hogy az új, fűzöttküllős kerekekkel veszik át KTM-jüket, vagy inkább maradnak az aszfalton, és hagyományos, könnyűfém kerekeket kérnek a motorba.