Úgy jellemezték a tervezők a ma megjelent gépet, hogy egyaránt tökéletes munkába járásra, hétvégi, tempós kanyarvadászatokra és – az új felnikkel – immáron a keményebb terepezésekre is.

ktm-390-adventure-2023
Kétféle, fekete és kék alapszínű kivitelben készül az új 390 Adventure

Megjelent az új KTM 390 Adventure

Fontos változás, hogy az idei változat fekete, eloxált könnyűfém ráfokat és küllőket kapott, az első kerék mérete 19, míg a hátsóé 17 col. Az erőforrás eddig is a kategória határait feszegette, így nem volt értelme a teljesítménynövelésnek. A jövőben is 44 lovas lesz tehát a modell, amihez 172 kilós menetkész tömeg és 37 Nm-es legnagyobb forgatónyomaték társul, azaz továbbra is A2-es jogosítvánnyal vezethető.

ktm-390-adventure-2023
Természetesen Euro 5-ös besorolású a KTM 373 köbcentis, új, A2-es kalandmotorja

Noha teljesítményben nem érhet a literes vagy annál is nagyobb elődök nyomába, felszereltségét tekintve a prémiumkategóriát erősíti az új 390-es. Az elektronikus gázmarkolat, a kipörgésgátló, a kanyar-ABS, a kikapcsolható hátsó blokkolásgátló és az 5 colos, színes TFT-műszeregység nagy szó ebben a géposztályban, sőt ez a szett egy-két kategóriával nagyobb motorokon is megállná a helyét.

ktm-390-adventure-2023
Aszfalton a kifinomult kanyar-ABS ügyel a motoros épségére, terepre érve viszont részben ki is kapcsolható a blokkolásgátló

Szintén kiemelték, hogy WP APEX 43 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkóppár fogja közre az első kereket, melyen Continental TKC70 abroncs feszül, hogy a motor egyaránt otthonosan mozogjon a vadonban és a városi dzsungelben. Azért esett a KTM választása a Németországban készült abroncsra, mert a tervezők elmondása szerint több innovatív technológiát is ötvöztek a gyártás során, és így egy igazán sokoldalú gumi születhetett a korbachi üzemben. Például a MultiGrip technológia – egy speciális hőkezelési eljárásnak köszönhetően – homogén térhálósodást eredményez, így az abroncs tapadása mindenütt egységes és kiemelkedő lesz.

ktm-390-adventure-2023
Continental TKC 70 abroncs az új KTM-en

Ez gyakorlatilag kiváltja a többkomponensű felépítést, hiszen az eljárás során a köpeny vállrésze rugalmassá, a futófelület közepe pedig kopásállóvá válik, így egyszerre lesz tartós, és kanyarban kiváló tapadást nyújtó gumi. Emellett kiemelték a ZeroDegree technológiát is, mely azt jelenti, hogy a „0 fokos” övszerkezet nagy sebességnél is kiemelkedő stabilitást, illetve úttartást biztosít, egyben biztosítja a futófelület egyenletes bemelegedését. Összességében Continental TKC 70 valódi átmeneti abroncs, mely helytáll kemény terepen, de aszfalton is otthonosan mozog, így elsősorban azoknak ajánlják, akik idejük legalább felét terepen töltik, s csak a többit aszfalton. – Ha valakinél az aszfaltos motorozás van túlsúlyban, annak a TKC 70 Rokcs lesz a megfelelő választás – tették hozzá.

ktm-390-adventure-2023
A modell hazai ára egyelőre nem ismert, de a sajtóközlemény szerint máris elérhető az új 390-es, mely rögtön két változatban kerül piacra

Azt is hozzátették, hogy fekete-narancs és kék-narancs színösszeállítás közül választhatnak a vevők, sőt azt is szabadon eldönthetik, hogy az új, fűzöttküllős kerekekkel veszik át KTM-jüket, vagy inkább maradnak az aszfalton, és hagyományos, könnyűfém kerekeket kérnek a motorba.