Tegnap végre lehullt a lepel a KTM új zászlóvivőjéről, mely várhatóan 2022 januárjától lesz elérhető Európában.

ktm-1290-super-duke-r-evo

A 1290 Super Duke R Evo azért különleges, mert „mindentudó” felfüggesztést kapott, ezt természetesen a házi beszállítóként ismert WP készítette. Gyakorlatilag félaktív futóműről beszélhetünk, ami kiküszöböli a hagyományos villák és központi rugóstagok hátrányait, sőt megpróbál szembemenni a fizikával.

ktm-1290-super-duke-r-evo

Fékezéskor például nem engedi összeülni a motor elejét, hogy stabilabb legyen a gép kanyarbemeneten, igaz, ez már a feláras Suspension Pro csomag része, ami többféle alapbeállítást ajánl fel a pilótának. Track üzemmódban minden a jobb köridők elérését szolgálja, és ennek kifejlesztésében maguk a gyár versenyzői, tesztpilótái vettek részt, hogy minél tökéletesebb legyen a rendszer hangolása.

ktm-1290-super-duke-r-evo

Auto módban – miként a neve is utal rá – automatikusan igazodik a futómű a pilóta stílusához és az útviszonyokhoz, így például kényelmes a hepehupás városi utcákon, és sportosan kemény, ha azt érzékeli, hogy éppen egy szerpentinen száguld a motor.

ktm-1290-super-duke-r-evo

Végül itt az Advanced, hogy bárki a saját futóműves szakembere lehessen: ebben 8 lépésben állíthatja a rugózás, csillapítás mértékét, hogy tényleg személyre szabja a motorját. Aki nem szeretne a Suspension Pro csomagra áldozni, mert például nem pályázik a géppel, az is háromféle, gyárilag felprogramozott csillapítási mód közül választhat. Talán nem szorul magyarázatra, hogy melyik mit takar – az alapmodellt választók Comfort, Street és Sport állásban használhatják gépüket.