Vélhetően Jeremy McWilliams motorversenyző ül az alig álcázott, jól felismerhető motor nyergében, aki 2007-ben fejezte be aktív pályafutását a MotoGP-ben, azóta pedig a KTM tesztpilótája. Aligha találtak volna jobb embert a feladatra, ugyanis ő nyüstölte a korábbi Duke modelleket is, így közvetlen tapasztalata és megannyi hasznos információja van az elődökről, valamint a MotorBox által elcsípett, friss V2-esről.
Alaposabban szemügyre véve láthatjuk, hogy ugyan a váz hasonlít az elődökön használt konstrukcióra, de rácsszerkezete eltérő. Az előző két GT-n hegyesszögű háromszögek sokasága igyekezett eloszlatni a vázra ható erőket és merevséget kölcsönözni a motornak, ezzel szemben itt a 2020-as Super Duke R egyszerűbb, ugyanakkor masszívabb szerkezete teljesít szolgálatot. A csere oka, hogy jóval ellenállóbb a torziós erőkkel szemben, mi több, a látszólag vaskosabb elemek valójában komoly súlycsökkentést eredményeztek. Hiába nagyobb a csövek átmérője, így is két kilóval kevesebbet nyom, ami nem kis szó, tudva, hogy a jelenlegi modell is csak 209 kilóval mérlegel szárazon (sajnos a menetkész tömeget szemérmesen eltitkolják a KTM.com-on)
Lapinformációk szerint a felfüggesztés is a korábbi R típusból érkezhet, s az is a fotókat elemezve tűnik fel, hogy a lengőkar csak egy oldalon kapcsolódik a hátsó kerékhez, ez pedig egyértelműen az R lengőkarjára jellemző. A 15%-kal merevebb alkatrész néhány millimétert emel a gép hátulján, egyben nagyobb stabilitást biztosít tempós kanyarokban - állítják.
A modell leleplezése 2020 őszére várható, ha csak a jelenlegi helyzet nem írja át gyökerestől a szabályokat, alternatív időpontokra és bemutatókra ösztönözve a gyártókat.