Tegnap leleplezték az osztrákok új túraenduróját, a KTM 1290 Super Adventure S-t. Az egyik legszembetűnőbb változás az átdolgozott üzemanyagtartály, mely mélyebbre nyúlik, és így hozzájárul az alacsonyabb súlyponthoz.
Csökkent az ülésmagasság is (850 mm), de kétcentis tartományban állítható a nyereg, hogy testalkattól függetlenül otthonosan érezd magad a motoron.
Megjelent a KTM 1290 Super Adventure S
Rövidebbre vágták a vázat, átdolgozták a segédvázat és hosszabb lengőkart építettek be, ami hozzájárul a kanyarstabilitáshoz és csökkenti az egykerekezési hajlamot is.
A módosítások eredményeként változott a tömegközéppont helyzete, amitől spontánabb, még könnyebben kezelhető lett a gép. Továbbfejlesztették a futóművet is, immáron a WP APEX átszelepelt, még érzékenyebb szerkezete simítja ki az úthibákat, s a félaktív egység mozgását „6D-s dőlésérzékelő” adatai alapján szabályozza a felfüggesztés vezérlőegysége.
Még ösztönösebben kezelhető, 7 colos TFT-műszeregység került a kormány fülé, míg a markolatok mellett átdolgozott kapcsolókat találunk. Nem maradt érintetlen az 1301 köbcentis V2-es sem, melynek csúcsteljesítménye az Euro 5-ös környezetvédelmi norma dacára 160 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 138 Nm.
Mindezt megkoronázzák a motorhoz kínált komplett csomagok, melyek mindegyike más és más célközönségnek szól. A Suspernsion Pro, Tech és Rally csomagokban adaptív féklámpa, visszagurulás-gátló és – többek között – gyorsváltó található, hogy csak a legfontosabbakat említsük.
A modell hazai ára egyelőre nem ismert, az viszont már most kiderült, hogy kora tavasszal, várhatóan márciusban kerül a szalonokba.