Köztudott, hogy a negyvenes-ötvenes korosztályból kerül ki a motorvásárlók többsége, már ami az új, prémium kategóriájú modelleket illeti. Persze a gyárak próbálnak tenni ez ellen, és leszorítani a vevők átlagéletkorát, de könnyebb – és láthatóan hatékonyabb – módszer, ha egyszerűen a középkorúakra összpontosítanak, és nekik próbálnak minél jobb motorokat tervezni.
Nem véletlen, hogy egyre több a 80-as, 90-es éveket idéző modell, elvégre az ötvenes éveiket taposó motorosok egyszer már beleszerettek az akkori gépekbe, de most pénzük is van rá, hogy megvegyék őket...
A régi 990-et idézi a KTM 1290 Super Adventure R
Ennek jegyében kapott trikolor fényezést a most bemutatott Adventure R verzió, s a kék-fehérben pompázó, rikító narancs bukócsővel megspékelt ralimotor tényleg eszünkbe juttatja az egykori 950-es és 990-es legendákat.
Persze nemcsak a színösszeállítás változott, hiszen alaposan átdolgozták az üléshelyzetet: a kormányt 15 mm-rel hátrébb helyezték, átalakították és mélyebbre süllyesztették az üzemanyagtartályt, így – a mérnökök elmondása szerint – könnyebben kontrollálható tempós kanyarodás közben a motor. Ugyanezt szolgálja a módosított lengővilla is, mely pillekönnyű, mégis hosszabb, mint az elődben használt alkatrész.
Új a három részből álló, 23 literes tank és az idomzat, hogy még könnyebb legyen vádlival-combbal irányítani a gépet, és ugyanezt szolgálja az átalakított váz, illetve segédváz is. A karcsú, szabad mozgást garantáló nyereg 880 mm-es rögzített, alatta pedig méretes rekesz található a legfontosabb apróságoknak és kötelező felszereléseknek.
A jól ismert LC8 erőforrás immáron teljesíti az Euro 5 előírásait, mégis 1,6 kilóval könnyebbelődjénél. Csúcsteljesítménye 160 lóerő 9000-es fordulatszámon, míg 138 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékát már 6500-nál leadja.
Mindezt megfejeli a Bridgestone friss fejlesztésű enduróabroncsa, no meg a fűzöttküllős, könnyűfém Alpina kerékszett, csak hogy semmi kétség ne legyen afelől, hogy a KTM mérnökei valóban a 990 utódjának szánják a modellt.