Már a két évvel ezelőtti módosítás is nagy érvágás volt a motorpiacnak, gondoljunk csak a gyakorlatilag teljesen eltűnt 600-as sportmotorok osztályára. Ezután nehéz elképzelni, hogy nem járnak majd „vezéráldozattal” a jövő télen életbe lépő új szabályok, melyek még alacsonyabb CO-, THC- és NOx-kibocsátást írnak elő.

ktm-1290-duke-2019-17575
Átdolgozott váz és hátsó felfüggesztés jellemzi a hamarosan debütáló KTM-et

Akárhogy is, a mattighofeni mérnökök nem várják ölbe tett kézzel a vészesen közeledő dátumot: már most közúton tesztelik a márka egyik legimpozánsabb modelljét, a 2019-re várható, Euro 5-ös 1290 Duke-ot. A képekről úgy fest, száműzték a jelenlegi 1290 hagyományos acél segédvázát, helyét egy alumínium szerkezet vette át, ennél azonban sokkal fontosabb a gép baloldalán futó, átdolgozott lengőkar, illetve az ahhoz immáron himbarendszeren keresztül kapcsolódó rugóstag megjelenése. A tesztelt Duke-ot elnézve látszólag szériaérett gép áll előttünk, szóval nem lesz meglepő, ha a megújult Herceg is ott lesz az őszi seregszemlék valamelyikén.