Nagyobb, az erőforrásból és vázból többet eltakaró idomzattal kezdte meg tesztjeit a legújabb 1290 Adventure, melynek végleges változatát az idei EICMA-n láthatja a nagyközönség.
Fontos változás, hogy - a jobb súlypont érdekében - alacsonyabbra került az iker üzemanyagtartály, a fejidom pedig igencsak kezdetleges, miként a fényszóró is. Ennek oka az lehet, hogy az idomzatban kap helyet az osztrákok tavaly bemutatott, radaralapú aktív tempomatja, ami segít meggátolni a ráfutásos baleseteket:
Változott az ülés-kormány-lábtartó háromszög is, legalább is erre utal, hogy a tesztmotort vezető pilóta szinte egyenes háttal, lazán nyújtott karokkal ül a nyeregben. Továbbra is nyitott kérdés, hogy miként oldják meg a mérnökök a kipufogódob kialakítását és elvezetését, ugyanis a januárban életbe lépő Euro5 norma miatt hozzávetőleg harmadával kell csökkenteniük a motor károsanyag-kibocsátását, ami egy ilyen nagy teljesítményű, várhatóan 160-170 lovas V2-esnél nem lesz egyszerű feladat.