A bombaként robbant csupasz izommotor, a Super Duke erőforrását kicsit átfésülték, az 1301 köbcentis, 75 fokos hengerszögű V2-es teljesítményét 160 lóerőre csökkentették, ugyanakkor páratlanul rövid áttételezéssel tették még vehemensebbé. Mindez a fotelszerű üléspozícióval, a príma WP-felfüggesztéssel, a páratlanul gazdag felszereltséggel és a penge időjárás-védelemmel egy olyan túramotort eredményezett, mely nemcsak a KTM, hanem a komplett európai motorgyártás egyik ékköve.

ktm-1290-adventure-8242
Az erőforrás nem változik, csupán károsanyag-kibocsátása csökken az előírásoknak megfelelően

Bár a tervezés során minden grammot lefaragtak, amit csak lehetett, a rekordkönnyű erőforrás és a nem egészen tíz kilót nyomó (!) váz ellenére is 229 kiló a saját tömeg, amihez a 30 liternyi benzint is muszáj hozzászámolni, ha az ember - a mérlegelés mellett - motorozni is szeretne. Persze a messze két mázsa feletti értéken csak a pályázók kapják fel a fejüket: a kategóriatársak legalább ilyen nehezek, ráadásul rendre gyengébbek is.

ktm-1290-adventure-8243
A kissé szögletes forma helyett „fogyaszthatóbb", kevésbé extrém vonalvezetésű idomzat várható 2017-re

Ilyen impozáns adatok mellett aligha van szükség gyökeres változtatásokra, ezért a napokban megjelent, alaposan maszkolt tesztmotor műszaki alapjai nem számítanak újdonságnak, nem úgy a megjelenése. A hírek szerint áttervezett fejidom, új első fényszóró, kevésbé sarkos, finomabb, elegánsabb vonalvezetés és áttervezett plexi kerül az új modellre. Egy valami azonban biztosan változik még, ez pedig az üzemanyag-ellátás és a kipufogó, mivel a 1290 jelenleg Euro 3 besorolású. Ez csak azért lehetséges, mert nem új, hanem továbbgyártott modellről van szó, így a friss belépőkkel ellentétben csak egy év múlva kell teljesítenie a szigorúbb, Euro 4 előírásait, ami a károsanyag-kibocsátás és a zajterhelés mértékére is hatással lesz.