A fejlesztés során teljesen megújult a KTM EXC TPI endurók WP villája, immáron nagyobb dugattyúk dolgoznak a teleszkópszárakban, még könnyebbé téve a terepakadályok leküzdését. Emellett átdolgozták a nyerget, erősebb lett az akkumulátor, s a pilóta Neken kormánnyal terelgetheti ultrakönnyű, befecskendezős, kétütemű gépét, mely koromfekete Giant kerekeken fut.
A kétütemű, 125-ös és 150-es XC-W-k a vadonatúj hengerfejnek köszönhetően még spontánabb gázreakcióval büszkélkedhetnek, míg erőforrásuk - a továbbfejlesztett berúgómechanizmus és a tökéletesített tengelykapcsoló révén - lényegesen karcsúbb lett.
- Hihetetlenül izgalmasan telt az elmúlt két év, beleértve a világújdonságnak számító 250 és 300 EXC TPI leleplezését is. Méltó folytatás a most bemutatott, átdolgozott változat, no meg a 125 és 150 XC-W, ám ezzel nincs vége a modelláradatnak, hisz' már alig várjuk, hogy megmutassuk, milyen hihetetlen újításokkal lépnek színre további 2019-es modelljeink! - mesélte Joachim Sauer, a KTM Offroad-termékmenedzsere.