– A KTM AG osztrák motorkerékpár-gyártónak sürgős, hozzávetőleg 110 millió eurós (44 milliárd forintos) összegre van szüksége a talpon maradáshoz és a további fejlesztésekhez, ezért a vállalat vezetése jelen pillanatban is támogatókat, befektetőket keres, valamint tárgyalásokat folytat a bankokkal és a részvényesekkel. Azt is közölték a cégvezetők, hogy „még mélyrehatóbb működési szerkezetátalakítást” terveznek, ami a márkakereskedőket is érintheti. Összességében az a cél, hogy „jelentősen csökkenjenek” működési költségek, amihez az egyik legfontosabb lépés az európai termelés csökkentése – idézte az Autocar India a Pierer Mobility AG-t.
A Red Bull mentheti meg a KTM-et
Eközben a GPOne arról ír, hogy a Pierer-csoport tavaly nagyjából hatezer embert foglalkoztatott és 380-390 ezer motorkerékpárt értékesített, de a növekvő termelési költségek, magas banki kamatok és az infláció miatt nagyon sok motor maradt raktáron, vagyis a termelés és az eladás mértéke jelentősen eltért egymástól. Ez a folyamat végül 348 millió eurós (139 milliárd forintos) kintlévőséget okozott, azaz ennyivel tartoznak a vállalat márkakereskedői, partnerei az anyacégnek.
Ez eddig nem fest túl jól, főleg, ha azt is hozzászámoljuk, hogy évente 70 millió euró (28 milliárd forint) körüli összeget emészt fel a GP-versenyzés, ám éppen ez adhatja a kitörési pontot is a társaságnak. Ausztriában ugyanis felröppent a hír, hogy hamarosan nagy bejelentés érkezhet egy tőkeerős támogatótól. Jóllehet, ezek egyelőre híresztelések, de nem alaptalanul zörög az a bizonyos haraszt, ugyanis Stefan Pierer 2024 júniusában a Red Bull örökösével, Mark Mateschitzcel együtt megalapította a PiMa Beteiligungsverwaltung GmbH-t, hogy jelentős részesedést szerezzen az osztrák tűzoltó-felszereléseket készítő Rosenbauerben.
Talán önmagában nem túl nagy jelentőségű ez a bejelentés, ám a GPOne hozzátette, hogy a Red Bull első embere, Mateschitz legalább tízmillió eurós kölcsönnel segítette ki a COVID-járvány idején nehézségekkel küzdő Alpinestars céget is. Így most azt feltételezik az iparági szakértők, hogy – a Red Bull 49%-át birtokló – tulajdonos a KTM-nek is segítő kezet nyújt, és egy nagyobb összeg kölcsönnel próbálja meg talpra állítani a vállalatot, mely így továbbra is működtetheti üzemeit, és újra az egyik legnagyobb európai motorgyártó lehet.