Kattintásvadász oldalak gyakran próbálnak olvasottságot szerezni az unalomig ismételt hoaxokkal, azaz álhírekkel, melyek többsége arról szól, hogy a vétkes vezetők egy-egy apró hazugsággal megúszhatják a bírságot. Ezek közül a legnépszerűbb, amikor a 180-nal lefotózott motoros arra hivatkozik, hogy a táblán az állt: 70, s ő a sebesség SI-mértékegysége alapján betartotta ezt - 50 m/s-mal haladt. Indoklásként hozzátette: KRESZ-ben nem szerepel, hogy a sebességkorlát km/h-ban értendő.
Kézben tartott mobiltelefon?
Ezzel szemben a KRESZ igenis megjelöli a mértékegységet: 26. § (1), Az egyes járművekkel lakott területen 50 km/óra, azon kívül egyéb úton 90 km/óra sebességgel lehet haladni és így tovább. Hasonlóan kedvelt városi legenda, hogy csak azt írják elő: muszáj becsatolni az övet, de azt nem, hogy a vezető előtt vagy mögött. Pedig a 48. § egyértelműen fogalmaz: az ülésen utazó személynek a biztonsági öv becsatolásával kell „magát rögzíteni.”
A harmadik kedvelt téma, hogy a menet közbeni telefonálásért csak akkor büntetnek, ha „kézben tartott mobilt” sikerül elcsípnie a rendőrnek, vagyis a vállal vagy bármilyen egyéb testrésszel fülhöz szorított telefonért nem jár csekk, a robogókra meg egyébként sem vonatkozik a paragrafus, mivel azok nem gépjárművek. Ebben az esetben tényleg így szól a rendelet, hogy „kézben tartott mobil rádiótelefon”, de ettől még nem biztonságos nyakatekert mozdulattal, váll és fej közé szorított mobilba beszélni vezetés közben, főként, hogy a kihangosító és a headset ma már tényleg filléres tétel.
Viszont a robogósoknak érdemes tudni, hogy rájuk is vonatkozik a tiltás: a 3. § szerint „a kétkerekű, továbbá gépkocsinak nem minősülő háromkerekű jármű vezetője” sem mobilozhat. Nincs kivételezés azokkal sem, akik az úton félrehúzódva kapják fel a mobilt, ugyanis akkor sem használhatod a telót, ha például forgalmi okból éppen egy helyben állsz.
Kerékbilincs motorokra?
Végezetül érdemes kitérni a parkolás témakörére, mert ezzel kapcsolatban is számtalan féligazság kering a világhálón. Először is egy nyomon futó motorokkal semmilyen közterületen nem kell parkolási díjat fizetni, ezt a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 15/A §. írja elő. Tehát jöhet bármilyen önkormányzati rendelet, készíthet új árlistát a helyi parkolási társaság, ezt egyik sem írja felül. Röviden tehát itthon, fizetős övezetben bármikor ingyen parkolhatsz.
Ellenben külföldön már nem ilyen egyszerű a helyzet, sőt több országban a rossz helyen vagy parkolójegy nélkül várakozó gépeket ugyanúgy kerékbilinccsel jutalmazzák, mint a négykerekűeket. Ezért aztán érdemes egy nagyobb túra előtt utánaolvasni, hogy hol milyen szabályozás vonatkozik a motorokra, ne útközben érjen váratlan és drága meglepetés.