Az Európai Beruházási Banktól kapott, átszámítva 43 milliárd forintos hitelből fejlesztik a közúthálózatot a következő öt évben. Ebből olyan útszakaszok is megújulnak, melyek nem részei a Transzeurópai Közlekedési Hálózatnak, ezért európai uniós forrásokból nem támogathatók.
A nyugat felé utazók valószínűleg örülnek majd, hogy a korábban zsúfolt, nehezen járható 85-ös utat kiváltó M85-ös Csornától egészen az országhatárig megépül, mely segítségével könnyedén elérhető az osztrák kastélyút és a kétkerekűek kedvelt célpontja, a 21-es és a 26-os út. Emellett az M8 és az M44 gyorsforgalmi út Kecskemét (M5)-Nagykőrös-Békéscsaba közötti szakaszát is átadják, illetve a keretből jut a korábban kissé elhanyagolt északi régióra is. Ennek keretében a 23-as és 25-ös főutak Bátonyterenye-Ózd közötti szakaszainak gyorsforgalmi fejlesztése is megvalósul, hogy a nógrádi és hevesi régióban is javuljon a közlekedés biztonsága és a közutak minősége.
A jelenlegi terv a nagyjából egy éve bejelentett, átfogó fejlesztési tervhez kapcsolódik, melyben egyebek mellett Esztergom, Szombathely és Debrecen térségében zajlik ún. magas szintű útkapcsolat kiépítése.