A Katalán pálya alapkövét 1989-ben rakták le és a munkákat 1991-ben fejezték be. A 4727 méter hosszú aszfalt megnyitóját követően azonnal sort kerítettek a katalánok az első Forma 1-es futamra. A MotoGP 1992-ben vert először sátrat Montmelóban, a Barcelonától néhány kilométerre elterülő pályán. A nyolcad-literes géposztályban az Aprilia hat alkalommal, míg a negyed-litereseknél nyolcszor győzedelmeskedtek.
Mugello után ismét a motorsport egyik fellegvárába látogat el a világbajnoki sorozat. Ha valaki szeretné megérteni, mit is jelent a spanyolok számára ez a sport és szeretne némi időt eltölteni a mediterrán metropolisban, akkor érdemes eljönni Barcelonába, ahol tavaly közel kétszázezer szurkoló előtt versenyzett a Team Toth két pilótája, Roberto Locatelli és Tóth Imre.
Imi utoljára az IRTA tesztek alkalmával járt ezen a pályán, ahol rengeteget fejlődött és végül 1.53.137-es köridővel zárt. Mivel a hivatalos időmérés közben hengert cseréltek, ráadásul a gyors körében feltartották, hátránya az élen végzőkhöz képest nem számít soknak. Roberto Locatelli az IRTA tesztek során az összetett ötödik helyen zárt, ami jó jelnek számít, hiszen a hideg katalán aszfalton, már akkor pályacsúcs közeli időt futott. Locatelli jelenleg a világbajnoki tabella hatodik helyén áll.
A gumik tapadása a katalán pályán mindig nagyon fontos szerepet játszik. Vannak olyan napok, amikor a versenyzők begurulnak a boxba és a kerekekről törölgetni lehet a port. Az első gumi itt sokkal nagyobb megterhelésnek van kitéve, mint más pályákon, főleg a lejtős kanyarokban, mint például az első és az ötödik forduló.
Kapcsolódó anyagok: