Nem véletlen, hogy éppen Német autópályákon veszik ennyire komolyan a dolgot, hiszen ott a sebességkorlátozás hiánya miatt még veszélyesebb, ha nem tartják be a sofőrök a követési távolságot. Elég arra gondolni, hogy egy 180-190-nel haladó autó másodpercenként ötven métert tesz meg, azaz ha valaki csak 30-40 méter autózik a másik mögött, akkor a reakcióidő miatt szinte garantáltan ütközés lesz a hirtelen fékezéséből.
Mennyi az annyi?Azt mondják a zsaruk, hogy - a pillanatnyi sebességtől függetlenül - legalább kétmásodperces követési távolságot érdemes tartani. Ezt a legkönnyebben az út menti oszlopok, egyéb tereptárgyakat figyelve tudod felmérni. Motorosoknál legalább ilyen fontos, hogy a KRESZ szerint szabálytalan, ám minden egyéb szempontból kimondottan biztonságos cipzáralakzatot tartsd, hiszen ezzel gyakorlatilag megduplázod a lassításra, megállásra felhasználható helyet.
Az akció első napján mindössze két óra alatt 14 olyan kihágást láttak a zsaruk, ami miatt muszáj volt intézkedniük, a bírság összege pedig aszerint változott, hogy a vezetők mennyit „csíptek le” a biztonságos távolságból. Ami a jogsit illeti, kifejezetten engedékenyek voltak: csak akkor tiltották el a vezetéstől a sofőrt, ha az előírt követési távolság harmadát vagy annál kisebbet tartott.