Miként olvashattátok nemrég, a H-Moto pilótája, Kovács Bálint teljes szezont fut az Endurance-vb-n, és ezúttal is Yamaha R1-gyel lép pályára. Ehhez kapcsolódik legutóbbi kérdezz-felelek bejegyzése is, amiben arra válaszolt a kérdező Veres Tibornak, hogy mi a különbség egy Superbike-vb-s gép, mint mondjuk Razgatlioglu Yamahája és az ő motorja között.

Miben más az Endurance- és a WSBK-motor?

– Elsősorban a tavalyi gépemmel tudom összevetni, amivel a spanyol bajnokságban versenyeztem, és elég sok a különbség. Ez természetesen a köridőkön is meglátszik – vágott bele Bálint.

kovacs-balint-wsbk-es-endurance-motor
Kovács Bálint és a két Yamaha

Az talán nem nagy meglepetés, hogy módosított a felfüggesztés  és a fékrendszer, de emellett merőben más az elektronika és a sornégyes erőforrás is hegyesebb a tavalyival összehasonlítva. Persze a tuningot ne úgy képzeljétek el, mint a WSBK-ban, az ott használt motorokat minden kompromisszum nélkül, tökéletesen a pilóta stílusára szabják, talán a felfüggesztés az egyetlen kivétel, mert abból mi is a szinte ugyanolyan kiemelkedő minőséget kapunk, mint ők.

kovacs-balint-wsbk-es-endurance-motor

Ami a teljesítményt illeti, ott már tágabbra nyílik az olló. Ha nagyon sarkítani akarok, akkor ott mindig a lehető legtöbb lóerő kisajtolása a cél, míg a mi gépeink közelebb vannak a stock motorokhoz – inkább elektronikában, mintsem nyers erőben jobbak a szériánál. Arról nem beszélve, hogy a WSBK-versenyszerelői elképesztő tudásanyaggal segítik a pilótákat, így a hangolás, személyre szabás hihetetlenül gyors és hatékony.

kovacs-balint-wsbk-es-endurance-motor

Mi is használunk „hegyesebb” sornégyeseket, például az időmérős motorunkban, ami érezhetően pörgősebb, izmosabb, de ennek komoly ára van – egy edzést mentem ilyen géppel, és utána máris javításra szorult az erőforrás. Ráadásul a hegyesebb kifejezés is csak annyit takar, hogy lényegesen gyorsabb lesz a motor, de messze nem olyan teljesítményű, mint Razgatlioglu Yamahája – foglalta össze Bálint, aki áprilisban már az Endurance-vb-n lép pályára.