Megszokhattátok, hogy a H-Moto pilótája, Bálint rendszeresen jelentkezik érdekes beszámolóival, amiben hol a különböző motorokat hasonlítja össze, hol pedig olvasói kérdésekre válaszol. Ezúttal is egy kérdés alapján született új beszámolója, és most arról mesél, hogy milyen módszerekkel lehet túlélni a 24 órás versenyeket.
Kovács Bálint a 24 órás futamon
– Le Mans és a 24 órás verseny életem legnagyobb élménye volt eddig! – vágott bele a közepébe –, ugyanakkor nagyon fárasztó is. Sorrendben az alkar, a láb, a törzsizmok és végül a nyak „adja fel”, s ez utóbbi rettenetesen tud fájni. Hogy a kérdésre is válaszoljak, miszerint „Hogyan tudtok megtenni ennyi kört versenytempóban?”, először is mindennek az alapja az alapos bemelegítés.
A verseny előtt fél órával megkezdem a felkészülést, ugrókötelezéssel felviszem a pulzusom, majd a reflexeimet élesítem: teniszlabdával gyakorlatozom (pl.: elkapni a leeső labdát), végül kéz- és szemkoordinációt javítom, úgymond bemozgatom magam, mégpedig némi zsonglőrködéssel, a teniszlabdák dobálásával.
Miután lejövök a pályáról, csupán 45 percem van pihenni a következő menetig. Nem vesztegethetem hát az időt, rögtön nyújtok, pótolom az elvesztett folyadékot, ásványi anyagokat stb. Ez az alap, viszont a fájdalom nem szüntethető meg – csupán enyhíteni tudom vele.
Miért fájdul meg a nyak és az alkar motorozás közben?
Hogy „túléljem” a versenyt, két „menés” között szaladok a fizioterapeutához, ott rendbe szednek kicsit, majd vissza a motorra. A legnehezebb rész a nyakfájdalom, ami jórészt abból fakad, hogy féktávon ellen kell tartanom a menetszélnek, sőt súlypontáthelyezésnél is dolgoznak a nyakizmok. Ezek kis mozdulatok, de a nap folyamán folyamatosan, szinte észrevétlenül emésztik fel a tartalékaimat.
Egyebek mellett masszázzsal, akupunktúrával próbáltunk javítani a helyzeten, de a 24. órához közeledve a már ez volt a legerősebb fájdalom, mit szépítsük. Ezzel szemben a fáradt lábak kezelése egyszerűbb, mivel egy speciális, sűrített levegővel működő „csizmát” használok, ami váltakozva szorítja majd engedi el a lábat, így fokozva a vérkeringést.
Végül pedig a kezek, mert hiába tartja magát az ember lábbal, combbal, nagy teher hárul a tenyérre is – a fenti képen láthatjátok ennek eredményét. Végül pedig ott a pihenőágy, amin próbálunk feltöltődni a két menet között, már amennyire ez a pár perc alkalmas rá. Persze eközben a csapat többi tagja is erőn felül dolgozik, beleértve a motort összerakó szerelőket, vagyis nemcsak a versenyzőnek, hanem az alakulat minden tagjának igazi megpróbáltatás egy ilyen 24 órás futam – mesélte a H-Moto pilótája, Kovács Bálint a Le Mans-i hétvégéről.