A tesztek alapján bizakodó és a dobogós helyeket célozta meg Kovács Bálint, a H-Moto Team versenyzője, aki az IDM-ben a gyári Alpha-BMW csapatában áll rajthoz 2023-ban.
Cartagena után Le Mans: megkezdődött a vb-szezon
Miként arról nemrég olvashattatok nálunk, Kovács Bálintnak múlt héten a spanyolországi Cartagenában volt lehetősége három napon át gyakorolni a BMW-vel, és nemcsak a versenymotorral, hanem a csapattagokkal is ez volt az első közös munkája.
Nagyon friss volt minden, de az első pillanattól kezdve otthon éreztem magam, látszik az istálló minden tagján, hogy nem ma kezdték ezt a sportágat, és az sem véletlen, hogy többször voltak már bajnokok az IDM-ben, ahol mindig az élmezőnyhöz tartoznak"
– nyilatkozta a teszt végén.
Az IDM királykategóriája mellett Bálint idén – a szlovák Maco Racing Team színeiben – a hosszútávú-világbajnokság (EWC) három 24 órás viadalán is rajthoz áll majd. Szerinte a két versenysorozat jól kiegészíti egymást, tapasztalata szerint egyre több motoros indul EWC-viadalokon, mert így versenykörülmények között sok időt tud motoron tölteni.
Ez egyrészt magabiztosságot, önbizalmat ad, másrészt sokat segít abban, hogy megtanuljunk folyamatosan azonos köridőket motorozni. A német bajnokságban a klasszikus gyorsasági motorozásnak megfelelően a határok feszegetésén van a hangsúly, ott építeni kell a tempót folyamatosan. Az EWC-ben nem feltétlenül kell a leggyorsabbnak lenni, de konstans jó köridőket kell tudni teljesíteni
– foglalta össze a versenysorozatok sajátosságait.
Bálint a spanyol teszt után egyenesen Franciaországba repült, itt jelenleg a szlovák alakulattal készül a Le Mans-i 24 órás futamra. Eközben folytatja tanulmányait is – a győri Széchenyi István Egyetem műszaki menedzserszakán –, és már most célul tűzte ki, hogy az élmezőnyben szerepeljen a rendkívül erős német bajnokságban, valamint dobogós helyeket szerezzen a 2023-as szezonban.
Alig egy hónap múlva, április közepén rajtol az idei EWC-idény Le Mans-i 24 órás viadallal, s Bálint még rajthoz áll a júniusi spai összecsapáson, valamint a szeptemberi Bol d'Oron is. Ezzel szemben az IDM csak május közepén kezdődik, a mezőnyre hét versenyhétvége vár jellemzően németországi helyszíneken, de a naptárban szerepel a csehországi Most, az osztrák Red Bull Ring, valamint a legendás asseni aszfaltcsík is.