– Úgy fáj minden porcikám, hogy közben nem estem el a motorral! Megmutattuk, hogy mit tudnak a magyarok! Talán így lehet összefoglalni a Le Mans-i 24 órás motorversennyel kapcsolatos fizikai élményeket, s ami ezen túl van, arról csak a legnagyobb szavakkal tudok beszélni! – mesélte Bálint.
Kovács Bálint a Le Mans-i 24 óráson
– Sikerült elérnem azt, hogy a lengyel Wojcik Racing Team vezetői, akik a verseny elején még nem sokat tudtak rólam, nem ismertek igazán, ehhez mérten méregettek kicsit, óvatosan tervezgették, mennyit is tudok menni a versenyen, a végére igazi harcostársaimmá váltak, és így vittük be a csapatot együtt a célba!
Ha jól számoltam, 335 kört mentem , ami ezen a pályán 1400 km (kis híján annyi, mintha Budapesten felülök a motoromra, és kimegyek vele Párizsba). Elfogyasztottam 11 szett gumiabroncsot és „megittam” 265 liter benzint! Heroikus küzdelem volt!
Több mint két tucat vérprofi szakember aprólékosan összehangolt munkájának az eredménye, hogy a legendás Circuit Bugatti pálya szélén, a verseny végeztével mindannyian mosolyogni tudtunk! Ez az élmény, minden eddigi álmomat felülmúlta!
És amiről nem feledkezhetek el, az a köszönet Nektek! Köszönöm a sok sok üzenetet Instagramon, Facebookon, a biztató kommenteket! Örülök, hogy a közvetítésekkel Ti is ott lehettetek velem! Hamarosan folytatjuk, és jön a spanyol bajnoki! – tette hozzá Bálint.
Pontszerző helyen zárt Bálint és csapata
A 19 éves magyar pilóta - aki az egész mezőny legfiatalabb tagja volt - a Wojcik Racing Team versenyzőjeként szerepelt élete első 24 órás versenyén. Egyik csapattársa, Sylvian Barrier már az első körben balesetet szenvedett, ezért Kovács a lengyel Artur Wielebskivel teljesítette a távot úgy, hogy a rivális csapatokban hárman válthatták egymást, míg ők ketten teljesítették a 24 órás viadalt. Párosuk összetettben a 29., míg kategóriájukban, az EWC-ben a pontszerző tizedik helyen zárt.
A Wojcik Racing Team csapatfőnöke már most kijelentette: Kovács Bálint ott lesz a szeptemberi 24 órás vb-futamon, Bol d'Or-ban. – Sylvian sérülését követően hirtelen az sem volt biztos, hogy folytatni tudjuk, ám végül sikerült befejeznünk a versenyt, ami önmagában hatalmas eredmény. Nagyon profi stáb dolgozott mögöttünk és értünk, akik nemcsak technikailag biztosítottak számunkra mindent, hanem a lelket is tartották bennünk akkor, amikor úgy tűnt, elfogyott az erőnk – nyilatkozta Bálint.
Hozzátette, éjszaka volt egy olyan időszak, amikor azon tanakodott a csapatvezetés, hogy feladják a versenyt, ám végül úgy döntöttek, hogy tartanak egy háromórás pihenőt, mert ha teljesítik a viadal 75 százalékát, akkor értékelhető a teljesítményük.