Ha nincs a járvány, Bálint már élete első 24 órás világbajnoki futamára összpontosítana, így azonban marad az edzés, mégpedig egy olyan hazai helyszínen, ahol még nem jártak motorosok. Kezdjük is az elejéről – hogy indult az év Bálint számára? Erről mesél most egyik legeredményesebb hazai versenyzőnk:
- Mindenképpen nehezebb volt az évkezdet, mert új edzésprogramot kellett összeállítanunk. Tudod, korábban a katari bajnokságban versenyeztem a téli hónapokban, ami erős alap volt a szezonra. Persze annak is megvoltak a hátrányai, ugyanis ott 600-as motorral mentem, ami elsőre talán nem tűnik égbekiáltó gondnak, de alaposan összekeveri az embert, ha ezresről ül vissza, majd Katar után megint literessel folytatja.
Ez rányomta a bélyegét a tavalyi szereplésemre is: nem volt zökkenőmentes a visszaszokás az ezres Suzukira, de év végére így is meglett az ADAC GSX-R kupa bajnoki címe. Noha idén nem voltak tökéletesek a körülmények, de kihoztuk belőle a maximumot: februárban egy felejthetetlen hetet töltöttem Spanyolországban, ahol literes motorral kezdhettem meg a munkát. Mi több, a Suzukin töltött évek után egy másik márkával, Yamaha R1-gyel körözhettem Cartagenában, majd Almeirában.
Elképesztő, hogy egy kategória a két vas, de ennél nem is különbözhetnének jobban. Alulról, nyomatékból rendkívül gyors a Yamaha, de elsőre idegesebbnek tűnik a Suzukinál. Ez azonban csak a kezdet, és amint ráérzel a „Big Bang nyomatékra”, hirtelen egy hatszázas kezességével társul a brutális erő - bármilyen kis helyre betehető volt a kanyarokban, és ugyanilyen könnyűnek éreztem a kigyorsítást is, ami nagy meglepetés volt a Suzuki után. Csupán végsebesség terén maradt el a GSX-R-től, egyébként rendkívül kezes és izmos motor.
Spanyolország mellett természetesen itthon is motoroztam – folytatta -, a balassagyarmati krosszpályán kezdtem el ismerkedni az MX alapjaival. Nagyon tetszik ez a szakág is, és sokat tanulok a pályán, de ezúttal nem a legjobb tempó vagy a köridő elérése a cél. Tudod, ez inkább alapozás, mert ha itt kockáztatsz, pillanatok alatt megvan a baj, és krosszpályán gyorsan összeszedhetsz egy olyan komoly sérülést, ami megpecsételi az egész szezonod.
- Mi a helyzet az új magyar pályával?
- Nos, valóban az a megtiszteltetés ért, hogy kipróbálhattam a Kakucs-Ring méretű (pontosabban hosszúságú), nemrég épült seregélyesi pályát. Habár a vírushelyzet miatt nem adták még át az új aszfaltcsíkot, de a tulajdonos megengedte, hogy edzek rajta, amit ezúton is köszönök neki. Nagyon tetszik a hozzávetőleg ezer méteres kör, ugyanis szűk és kanyargós, tökéletes a kisebb motorokkal edzeni.
- Változott bármi a fizikai felkészülésedben?
- Folytatódik a munkám a Fit4Race csapatával, ők készítenek fel a funkcionális edzésekkel. Nemrég volt az egyéves felmérésem, amin tisztán látszott az előrelépés 2019 tavaszához viszonyítva – jó ilyen közvetlenül látni az eredményt, nagyon motiváló.
Ezen kívül természetesen itthon is nyomom az edzést, főként futással, úszással készülök.
- Jöjjön a legnehezebb kérdés: miként alakul az idei szezonod?
- Bár egyelőre kezeljük fenntartásokkal – már csak az olimpia halasztása miatt is -, de most úgy áll, hogy nyár közepén folytatódik az EWC, ahol mi is ott leszünk. Nemrég módosították az Endurance Világbajnokság 2019-20-as versenynaptárát, miután törölték a június hatodikára tervezett 8 órás oscherslebeni fordulót.
A FIM által közölt új naptár szerint július 19-én Japánban indul újra a bajnokság, mégpedig a Suzukai 8 órással, de ismétlem – egyelőre ez is inkább vágy, mintsem konkrét terv a kialakult helyzet miatt.
- Van B-tervetek?
- Év elején még biztosak voltunk benne, hogy rajthoz állok az IDM-ben, esetleg az Alpok Adrián vagy mindkettőn, de most ez is veszélybe került – egyelőre várunk és próbálunk minél jobban felkészülni.
- Mi a helyzet a cseh csapattal, mely színeiben rajthoz álltál Sepangban?
- Minden marad a régiben, leszámítva, hogy csapattársam, Renato lesérült, már Sepangban is gondja volt a vállával. Egyelőre úgy fest, Martin Choy helyettesíti őt a következő futamokon.
Egyelőre tehát marad a feszült várakozás és a kérdés, hogy a járványtól kevésbé sújtott japánban megtartják-e a júliusi nyolcórást. Ha igen, akkor hamarosan újabb vb-futamon szurkolhatunk Bálintnak - reméljük, nem húzza keresztül a számításait a jelenlegi helyzet. Addig is azt javasoljuk, ha téged is érdekel, miként alakul Bálint pályafutása a jövőben, s kíváncsi vagy a legújabb, legérdekesebb vele kapcsolatos hírekre, kövesd a Facebookon és az Instagramon! Továbbá érdemes böngészni csapata, a H-Moto Team honlapját és Facebook-oldalát is.