Aki az elmúlt években nem cserélte le a motorját, az a korábbi változások ellenére továbbra is a november elseje és harmincadika közötti időszakban válthatott társaságot, hogy a jelenleginél kedvezőbb díjakat érhessen el. Szintén őket érinti a közelgő február végi dátum, hiszen számos esetben előfordul, hogy a tulajdonos jóhiszeműen várja a tavaszt, de közben motorján már nincs érvényes biztosítás.
Apró, de fontos teendők
A leggyakoribb probléma, hogy a kényelmi szolgáltatásként felkínált, e-mail-alapú kapcsolattartást választó ügyfelek egyszerűen nem szereznek tudomást a biztosító értesítéseiről. Jóllehet, megkapják az e-mailt, de a napi levelezés tömegében nem vesznek róla tudomást, esetleg a szűrők miatt reklámok, spamek számára fenntartott mappába kerül az egyébként fontos információt tartalmazó üzenet.
Előfordult már szerződésbontás olyan esetben is, amikor a biztosított - éppen a nyugalma érdekében - banki beszedési megbízást adott a társaságnak, ám azt nem vette észre, hogy a tőlük kapott nyomtatvány éppen egy nap híján egy évre szól. Így az egy éves lejáratot követően nem tudták leemelni az összeget, amiről - az elsődlegesként kapcsolatként bejelölt - e-mailen tájékoztatták a tulajdonos. Hogy, hogy nem, ő ezt nem olvasta, így a gondos előkészítés ellenére is felbontották a szerződését, ezért nem csak a megszerzett bónuszbesorolását bukta el, de az addig felhalmozódott csaknem 17 ezer forint fedezetlenségi díjat is be kellett fizetnie.
Érdemes hát utánanézni, hogy megérkezett-e a friss, 2015-ös szezonra szóló csekk vagy az átutalásra figyelmeztető levél, hiszen egy-két nap múlva lejár a múlt év végéig érvényes, illetve a 2014 végén kötött, s azóta be nem fizetett KGFB szerződések türelmi ideje. Aki csak márciusban figyel fel rá, hogy túlszaladt az előírt határidőn, az már csak utánajárással, új szerződéssel és plusz költségekkel köthet biztosítást a motorra.