A svájci motoros szervezetnek köszönhetően 2017 végén - kísérleti jelleggel - bevezették, hogy Genf egyes részein a motorosok is használhassák a buszoknak fenntartott sávot, csakúgy, mint 2010 óta hazánkban. Megbíztak egy külsős céget, hogy egy éven át monitorozza a forgalmat, és állapítsa meg, hogy járt-e bármilyen gyakorlati előnnyel a módosítás.
Sajnos az eredmény igazán lesújtó lett, ugyanis a tanulmány gyakorlatilag semmilyen pozitívumot nem állapított meg. Egyebek mellett kiemelték benne, hogy a motorosok többsége korábban, a tiltás alatt is használta a buszsávot, így a közlekedés ritmusára nem volt befolyással a szabályok lazítása, és emiatt mérni sem tudták, hogy mennyi időt spóroltak a kétkeréken közlekedők. Ugyanakkor számos szabálytalanságot regisztráltak, melyek a sávhasználattal és a ki-besorolással kapcsolatban merültek fel, ezért az egyéves tesztidőszak végén újra megtiltották a buszsávban haladást. Más kérdés, hogy ez csak egy rövid kísérleti szakasz volt, tehát nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni belőle, arról nem beszélve, hogy a minden nap arra ingázók valószínűleg továbbra is elsuhannak majd a dugóban álló autók mellett - ugyanúgy, mint a korábbi tiltás idején vagy az elmúlt egy évben.