Az Endurance VB utolsó, katari fordulóját két honfitársunk is bizakodva várta. Kispataki Viktor csapatát, az RMT21 Racing Team-et egész szezonban elkerülte a szerencse, egyik versenyüket sem tudták befejezni, így nagyon várták, hogy végre bizonyíthassanak. Rosivall Ágoston és az Andalucia BMW Team pedig azért volt izgatott, mert az utolsó verseny előtt második helyen álltak kategóriájukban, vagyis a Superstock motorok bajnokságában.

A katari 8 órás megmérettetésen végre semmi nem jött közbe Kispatakiéknak, és két gyári támogatású alakulat mögött, privát csapatukkal megszerezték a harmadik helyet! Ráadásul mindezt úgy, hogy Viktor csapattársa hatalmasat meccselt ezért a pozícióért az utolsó körben, s végül diadalmaskodott. Nyolc óra kemény hajtás után, ez igazán elismerésre méltó!

Endurance

Kispataki Viktoréknak idén most először sikerült célba érnie, és máris a dobogóra állhattak!

Rosivalléknál a francia pilótatárs ropira törte a motort az edzésen, amit úgy-ahogy rendbe tudtak hozni a versenyre, ám az összetákolt géppel problémák merültek fel a verseny elején, így körülbelül 20 percet vesztegeltek a boxban, mire a szerelők megtalálták a hiba okát. Ezzel körülbelül 10 kör hátrányba kerültek, amit egy 24 órás versenyen még talán le lehet ledolgozni, itt azonban nem volt esély erre, pedig tempójuk alapján mindenképpen a második-harmadik pozícióban lettek volna. Végül nyolcadik helyen értek célba, és még így is megszerezték az összetett harmadik helyet a világkupán!

Endurance

Rosivallék az év végi értékelésben a harmadik helyen zártak! Ennyi balszerencse után nem is csoda, hogy a csapat nem tudott felhőtlenül örülni a dobogós helyezésnek, ettől függetlenül minden elismerésünk az eddigi legszebb magyar Endurance vébés végeredményhez!

Gratulálunk honfitársainknak, és nagyon reméljük, hogy ez az év csak az Endurance vébés sikereink kezdete volt!

Jövőre Bahrain is helyet kap a Hosszútávú VB versenynaptárában, így a versenysorozat rendezői tesztlehetőséget biztosítottak a résztvevőknek. Nem minden csapat élt a lehetőséggel, mindössze 19 társulat indult el a 6 órás, tét nélküli megmérettetésen, ahol Kispataki Viktorék ismét remekeltek, és megnyerték a futamot!

Endurance

A bahrain-i tesztversenyen Kispataki és Arie Voss az első helyre hozta be az RMT21 Hondát!

Az Andalucia BMW-nél szinte megismétlődött a dohai forgatókönyv. Rosivall Ágoston és pilótatársai ismét nagyon gyorsak voltak, kategóriájukban az élről rajtoltak, de a versenybe ismét technikai problémák szóltak közbe: először a váltóelektronika adta be a kulcsot, majd elment a fék... Eszeveszett szerelést követően - tíz perces hátrányból - végül kategóriájuk harmadik helyén zártak.

Endurance

Az időmérőn Rosivallék voltak a leggyorsabbak a Stocksport kategóriában

Azok figyelmébe ajánljuk a következő sorokat, akik mélyebben is szeretnének belelátni az eseményekbe. Kispataki Viktor csapata részletes versenybeszámolót küldött a dohai 8 órásról, íme:

A többszörös Magyar Bajnok csapata (RMT 21 Racing Team) a korábbi futamokon is mindig az élen, illetve az élbolyt szorosan követve szerepelt, a sikerek azonban elkerülték őket. A jó szereplés esélye így már-már veszett fejszének tűnt, de a dohai futamra ez megváltozott.

A csapat versenytaktikája minden alkalommal egy teli tank kifogyasztása volt, ami Katarban kb. 24-25 kört, azaz 50 percet jelentett a pályán. Ez után hajt a boxutcába a versenyző, ekkor villámgyors tankolás, első-hátsó gumi-, illetve pilótacsere következik.

A rajtot és az első etapot Arie Voss teljesítette, mivel versenytapasztalattal rendelkezett a pályán. Negyedik helyen adta át Viktornak a gépet, aki tartotta ezt a pozíciót, a Suzuki SERT, a BMP 99 és a Yamaha Austria gyári alakulatok mögött.

Didier Van Keymeulen ült a Hondára harmadikként. Őt a csere után nem sokkal megelőzte a 18-as rajtszámú suzukis alakulat, így az ötödik pozíción lépett pályára Arie másodjára, majd hazánk fia is.

Viktor utolérte és megelőzte az előttük motorozót miközben lement a nap. Ez további gyorsulásának köszönhető, 2.04.2-es legjobb köridejét ekkor teljesítette. Így bátran kijelenthető, Viktor kezdi megszokni az Endurance VB közegét, ahogy a sötétben való motorozást is.

Az őt követő Didier-t visszaelőzte a Suzuki, tehát ismét ötödik helyről adta tovább a gépet miközben teljesen lehűlt az idő.

Erre a menésre a team gumiválasztása sajnos nem felelt meg a megváltozott időjárásnak, így Arie lassabb köröket futott. Ekkor az RMT21-et követő Ymes Folch Yamaha és Bolliger Kawasaki vészesen közeledtek.

Viktor következett, keményebb Pirellit kapott, mellyel olyan köridőket tudott teljesíteni, hogy üldözői ne érjék utol. E közben az előttük versenyben lévő alakulat hibázott, tehát, negyedikként lépett harmadszor pályára a belga Didier.

A csapat felkiáltott, mikor a szektorok idejét jelző monitoron látták, a 27 éves versenyző 20 mp-el lassabb a pálya középső részén. A Yamahás team ekkor meg is előzte, a Kawasaki pedig veszélyesen közel került. Mikor cserére jött derült ki, hogy a +20 mp oka az, hogy kicsúszott, de a motornak szerencsére nem lett baja. Közben az élen is bukás történt (BMP 99), tehát a csapat pozícióját tekintve maradt a negyedik hely, és egy hatalmas hajrá következett.

Arie a Kawasaki mögé állt be, mivel boxkihajtásakor nem égett a lámpa, megállították, kapcsolja be, ezzel időt vesztett. Bolligeréket utolérte, megelőzte, majd egyre közeledett Ymes Folchékra, akik valószínűleg már a markukban érezték a harmadik helyet. A boxban hatalmas káosz uralkodott, mennyi idő van hátra, utolérheti-e Folchékat, mi kerüljön a táblára (mindezt négy nyelven megvitatva).

A holland teljes erőbedobással küzdött, 8 óra után az utolsó körben dőlt el a harmadik hely sorsa. A legvégső körre érte utol a Yamahát, kanyarról kanyarra váltották egymást, mikor az ellenfél dobott egyet, közben Arie is lesodródott a pályáról, de sikeresen visszatérve harmadik helyre hozta be a gépet. A csapat lüktető szívvel várta hol jön Voss, és hatalmas örömmel konstatálta fennállásuk első dobogós eredményét.

A világbajnokság nívós díjkiosztóján így Kispataki Viktor is ott lehetett, újoncként, élete első nem európai versenyén, egy gyárinak nem mondható, de lelkes német Honda csapattal.

A vacsora alkalmával versenyzőtársai megköszönték Viktor munkáját, bevallották, hogy álmukban nem gondolták, hogy egy számukra ismeretlen srác velük azonos, avagy gyorsabb köridőket fut, stabilan, hibázás nélkül.

Endurance

Kispataki Viktor: „Nagyon örülök az eredménynek, felemelő érzés volt Világbajnokságon dobogón állni olyan nagy nevekkel, mint Sylvain Guintoli, Vincent Philippe, Freddy Foray, Igor Jerman, Gwen Giabbani és Steve Martin. Boldog vagyok, hogy az eredmény elérésében ugyanúgy részt tudtam venni, mint sikeres versenyzőtársaim. Didiernél gyorsabb köröket teljesítettem a versenyen, ami nem semmi, lévén a 2005-ös év FIM Superstock 1000 világkupa nyerteséről van szó. Köszönöm mindenkinek, aki segített abban, hogy idáig eljussak: Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt, Revoloution Média Kft., SHOX Motoros Áruház és nem utolsó sorban a családom, barátaim!”

Kapcsolódó anyagok:

Kispataki Viktor Katarban

Rosivall és a tartósteszt BMW kábelkötegének sztorija