A rajtot Filip vitte a vizes pályán, és a középmezőnyben motorozott, ami az időmérő monitorok alapján nem volt egyértelmű, mert elromlott a transzpandere, amit az első boxkiálláskor új egység felszerelésével orvosolt a rendezőség. Az első látogatás azonban egy kényszerkiállás volt, a 10. kör környékén, mivel a 25 éves német versenyző bukott a csúszós pályán. Az esés utáni boxba térés és a szerelés közel harminc percet vett igénybe, majd a pályára visszatérve sajnos halmozottan jelentkeztek a problémák.

kispataki

Melegedett a hűtővíz, amit sikerült egy kiállás alatt megoldani. Ezt követően fékproblémák léptek fel: többszörös alkatrész csere és az ABS állítása megoldotta a gondot, miközben az idő telt, s a hátrány egyre nőtt. Természetesen gumi- és pilótacserét valamint pár tankolást is megejtett az alakulat.

Viktor kétszer lépett pályára a verseny folyamán. A fékproblémák nála jelentkeztek először, de második menetben egyhuzamban problémamentesen tudta kimotorozni a teli tank benzint. A csapat elégedett volt vele, mivel a Superstock mezőny élmenőivel egy tempót motorozott.

A szerelők az egyik csere közben vették észre a hűtővíz rendellenes állagát. Benzin került a rendszerbe, amit újfent helyre kellett hozni: a munkák során a tank lekerült a gépről, és megrázva rendellenes hangot adott a tartály. Feltehetően kavics zörgött benne, ami a gyorstankoló speciális kialakítása miatt az eséskor kerülhetett bele. A csapat az időmérőn már lenullázott egy tankot, így nem rendelkezett tartalék elemmel, ami fel is tette az i-re a pontot. A csapat "néhány órányi" káosz és küzdelem után a verseny feladására kényszerült. Az Endurance Világbajnokság szabályinak megfelelően ilyenkor szó szerint lehúzzák a rolót, hiszen a boxajtó bezárásával jelzik szándékukat.

kispataki

Kispataki Viktor: " A verseny nem úgy alakult ahogy terveztük, mondhatni káoszos volt. Egy verseny közbeni esés sosem jön jól, ami nálunk most további problémákat is szőtt. De természetesen ez mindig benne van a pakliban. Örülök hogy itt lehettem és motorozhattam, a következő versenyemre tekintek, ami a Slovakiaringen lesz. Várom, hogy újra a Prop-tech Hondán motorozhassak."

Az április 22-i hétvégén Viktor az esztergomi alakulattal a Slovákiaringen versenyez, ahol az Alpok-Adria illetve a Magyar Bajnokság első futama kerül megrendezésre.

Forrás: Viktor Management