Elérkezett a várva várt pillanat, idén októberben újból harcba szálltak a leggyorsabb pilóták a Dombok Királya címért az MxGuards.com Endurocross OB utolsó futamán, amelynek ismét a híres-hírhedt Piliscsévi Motocross Centrum adott otthont.
Királyválasztó Piliscséven
A nagy nap a hagyományokhoz híven október utolsó előtti hétvégéjén került megrendezésre. Nagy múltú eseményről van szó, az elmúlt 38 évben már sok mindent megélhettek a Királyválasztón résztvevők.
Volt már szakadó eső, fagy vagy akár a kettő együtt például Őrbottyánban, de a többség emlékezhet a hangulatos, ám deres reggelre is Máriahalmon.
Ezúttal szerencséje volt a pilótáknak: délután 15-16 fokos melegben húzhatták a gázt. A Királyválasztó atyjával, Lantos Józsi bácsi (# 237) vezénylésével a szervezőcsapat a lehetőségekhez képest mindent megtett, hogy tökéletes legyen a pálya, illetve a verseny.
Talán az egyik legnehezebb és -összetettebb pályák közé sorolandó a piliscsévi, amely jelző a vonalvezetésének, talaj összetételének és az extrém körülményeknek betudható.
Nem véletlen, hogy a koronáért igazán nehéz körülmények között kell megküzdenie a versenyzőknek. A hangulat és izgalmak fokozása kedvéért a szervezők egy kis újdonsággal készültek a kétórás futamban induló pilótáknak, mégpedig egy Superpole betétfutam beiktatásával.
Hasonlóan, mint a raliban, ez egyfajta kvalifikációnak számított, amelyet külön díjaztak is, és az itt elért helyezés alapján választottak az élvonalból induló pilóták rajtpozíciót.
Küzdelmes csatában az évek óta visszajáró Stefan Svitko # 42 nyerte a Superpole futamot, Liszka Rolandot # 78 megelőzve.
A Superpole mellett újragondolt nyomvonallal is készült a szervezőcsapat, s a pálya rendesen feladta a leckét a pilóták számára. Helyenként akár 15-20 centiméteres mély homokkal és kijárt nyomokkal is meggyűlt a gondjuk a versenyzőknek, többeknek pedig a légszűrőn át beszívott por okozott oltári problémát.
Többek között Szőke Márk # 95 is a por áldozatává vált, motorja teljesítménye hirtelen csökkent, mégpedig olyannyira, hogy kénytelen volt kiállni légszűrőcserére, hogy újra fellélegezhessen kétütemű Shercója.
Visszatérését követően töretlenül hajtott, maximális teljesítménnyel, éles küzdelmet vívva Stefan Svitkoval # 42 és Liszka Rolanddal # 78. Sajnos kiállása után már hiába igyekezett, Svitko és Roland addigra elhúzott, így harmadikként intették le.
A pálya széléről tátott szájjal figyelte mindenki az eseményeket, amit a három élen haladó, három generációt képviselő vérbeli pilóta végre hajtott. Liszka Roland # 78 ezzel feltette az I–re a pontot, és a Pro 1 kategória bajnokaként zárta így az évet. Az összecsapások részletes eredményeit a Chronomoto oldalán találjátok.
A Királyválasztóval ismét lezárult az Endurocross-szezon, amelyben rengeteg új versenyzőt és nézőt láthattunk a pályákon, illetve a lelátókon – igazán remek évadot zárt tehát a szakág.
Egy fantasztikus, igazán eseménydús éven vannak túl a terepmotorozás szerelmesei, hiszen eddig ismeretlen helyszíneken, különböző versenykörülmények között motoroztak, amely igencsak megedzette a őket.
Gratulálunk minden indulónak, egyesületnek az idei évben elért eredményhez! De ne feledjétek: ezúttal az enduróbajnokság még nem zárult le, nemsokára Kaposváron találkoznak a terepmotorosok 2021 utolsó összecsapásán.