Meglepetésre csak 7%-kal esett vissza az új motorkerékpárok forgalma Kínában az idén, ami főként azért nagy szó, mert például a rivális Indiában – tessék kapaszkodni – 49,3%-kal kevesebb gépet adtak el. Az előrejelzések alapján 2020-ban 17 millióan vásárolnak új motort Kínában, és ez még nem minden.
E-mobilitás Kínában
Egy év alatt másfélszeresére nőtt (!) a Kínában eladott, elektromos motorkerékpárok száma, és így a világon egyedülálló módon minden hatodik kétkerekű tisztán akksiról üzemel, míg Európában továbbra is elenyésző a villanyrobogók és -motorok aránya.
Különösen a júliusi számok beszédesek: Európából nézve már-már vicces, hogy ázsiai elemzők a „gyenge forgalomra” panaszkodnak, és borúlátóan nyilatkoznak, hogy csak 1,56 millió motorkerékpár talált gazdára az elmúlt hónapban.
A következő öt évben teljes hatalomátvétel várható Kínában, már ami a motorok hajtásláncát illeti. Ugyanis a szinte élhetetlen levegőjű nagyvárosok és a kormányzati intézkedések nyomán robbanásszerűen terjednek a hangtalan, elektromos motorok, melyek használata és legyártása is környezetbarátnak nevezhető, legalább is az autókkal szemben mindenképpen.