A hosszúra nyúlt téli szünet után pénteken ismét felbőgnek a - módosított kipufogóknak köszönhetően végre tényleg üvöltő - V6-osok, s ezzel kezdetét veszi a 2016-os szezon. A kora tavaszi tesztek alapján egyértelmű, hogy a tavalyi etalon Mercedes idén is a bajnokság legnagyobb esélyese, azonban a Ferrari pilótái, Vettel és Raikkönen igyekeznek lopni a távolságot. Hogy sikerül-e idén futamgyőzelmet csenniük, az csak később dől el, de az már bizonyos, hogy a finn ferraris népszerűség tekintetében már most is beelőzte riválisait. Az északi népekre jellemző hűvössége, egyszerűsége mágnesként vonzza a rajongókat, akik a rali világában tett kitérője után ismét a legnevesebb sorozatban szurkolhatnak kedvencüknek.

kimi-raikkonen-motorjai-8141
Nem a méret a lényeg... (Kép: DPA)

Mindegy, csak jó gyors legyen!

Raikkönen már az első években feltűnően lazán, egyszersmind emberien viselkedett a pályán és azon kívül is. Míg a többi élmenő igyekezett sztárallűrökkel feltűnőbbé tenni magát, addig az ifjú finn a versenyeket követően nem a sajtószobában pózolt, hanem a szerelőinek segített sátrat bontani és összepakolni. Nem vágyott fényűzésre, az éjszakába nyúló edzések és javítások után gyakran a kocsiban aludt, és a mérföldkőnek számító pillanatokban is ő volt az egyszerű, vidéki srác, akit elsőre nem vettek komolyan. Ilyen alkalom volt a találkozása Harald Huismannal is, aki a lezserül öltözött, szótlan, a box mellett zsebre dugott kézzel álló pilótára csak annyit mondott: Hát nem éppen egy Ayrton Senna alkat... Kimi válaszra sem méltatta, csak felkapta a sisakot, és olyan gyorsan csapatott végig az oslói pályán, hogy máig az ő neve áll a dicsőségfal legtetején.

kimi-raikkonen-motorjai-8138
Kimi legújabb gépe, a Walz Hardcore Cycles által épített chopper

Lazaságát később, a legfelső osztályba lépve sem vetkőzte le. Első Forma-1-es tesztjén például csak annyit felelt az őt faggató Peter Saubernek, mikor az a kocsiról kérdezte, hogy a Sauber „nem valami jó", majd a láthatóan ingerült csapatfőnöknek még odavetette, hogy érdemes lenne kicsit csiszolni az autón. Valószínűleg meggyőzően hangzott mondanivalója, mert végül a tapasztalatai alapján elkezdték módosítani a beállításokat, amitől az messze gyorsabb lett, olyannyira, hogy a kezdő pilóta 0,7 másodpercre megközelítette az akkor etalonként tündöklő Michael Schumacher idejét. Talán ez a mérnöki szemlélet teszi, hogy Raikkönen szinte bármivel gyors tud lenni. Nyert már nemzeti ralibajnokságban, szakaszgyőzelmet ért el a WRC-ben, és a hószánnal is ügyesen bánik, amit - munkaadói bánatára - elég gyakran használ is.

Neki mindegy, hogy aszfalt vagy fagyott hó van a kerekek - illetve sítalpak - alatt, a lényeg, hogy benzin hajtsa és jó gyors legyen...

Jusson eszedbe: szeretlek!

A Forma-1 fenegyereke imádja a motorokat, ezen belül is a V2-es, karcsú, épített chopperekért rajong. Méretes garázsában már sorszámozni kell a rendre Iceman, azaz Jégember névre keresztelt szörnyeket, melyek egytől-egyik híres motorépítőktől származnak. Kedvence a Walz Hardcore Cycles-nél megálmodott Ferrari-stílusú, tűzpiros vas, de hatalmas garázsában helyet kapott egy agresszív, koromfekete V2-es is, melyekkel szívesen jár-kel, már ha nem éppen versenyhétvégéire készül. Emellett, ha ideje engedi, krosszozással és hószánozással múlatja az időt az egyre rövidebb holtszezonban, csak hogy mindvégig gyors és erős járgányok közelében legyen.

kimi-raikkonen-motorjai-8139
Egy jól felszerelt garázsból nem hiányozhat a sportkocsi és az épített motor...

A 36 éves pilóta az utóbbi időben leginkább egyszerű, mégis csattanós válaszaival vívta a ki a közönség szeretetét. A semmitmondó „Mit csinál a versenyek előtti éjszakán?" kérdésre például flegmán vetette oda, hogy „Alszom". Azt sem rejti véka alá, ha éppen nincs ínyére az unalmas beszélgetés a riporterekkel:

- Kimi, melyik a versenyhétvége legizgalmasabb pillanata?

- A rajt, azt hiszem.

- ...és a legunalmasabb?

- Ez az interjú.

Hasonlóan vágott vissza, amikor Hamilton nyilatkozatával szembesítették, melyben a brit azt mondta: az első futamgyőzelem jobb, mint a szex. Raikkönen erre csak annyit felelt: „Valóban? Akkor szerintem (Hamilton) még soha nem volt nővel..."

kimi-raikkonen-motorjai-8136
A 36 éves finn nem csak aszfalton érzi magát elemében

Elsőre úgy tűnhet, valamiféle pökhendiség a kurta és csípős válaszok oka, pedig a valóság az, hogy Kimi tényleg ilyen egyszerű, szerény srác maradt, aki egyszerűen kimondja, amit gondol. Hogy ez mennyire jellemző rá, arra talán a legjobb példa az édesanyjával, Paulával készült beszélgetés. Míg a többiek trénereket, asszisztenseket és sportpszichológusokat traktálnak egy-egy balul elsült futam után, Raikkönennek elég a telefonjára pillantania, hogy újra összekapja magát. A mobilon ugyanis ott várja az őszinte üzenet Paulától: Fiam, jusson eszedbe: szeretlek!