A verseny kimondottan gyenge a lakásbiztosításoknál és a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításnál (kgfb-nél), noha az ügyfelek tudatosabb biztosító-váltással sokszor jobb ár/érték arányú szolgáltatáshoz jutnának - mondta Kandrács Csaba, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) ügyvezető igazgatója az MTI-nek. Hozzátette: erős évet zártak a társaságok, a piac 6%-os bővülése messze meghaladja a korábbi évek adatait.
Koncentrált piac, emelkedő árak
A kgfb-piac az elmúlt évek díjkorrekciói révén stabilizálódott, az üzletág már „eltartja magát” - mondta Kandrács -, ám a rendszer sokat változott - naptári díjévfordulós rendszer megszűnése nyomán már csak az ügyfelek 39 százaléka újítja meg szerződését az év végén. Ezáltal gyengül a kampány, a reklámok mennyisége is kevesebb, és sokan nem is tudnak róla, hogy elérhető lenne kedvezőbb szerződés is. Márpedig a választást nem halaszthatják az utolsó pillanatra, érvényes biztosításukat legfeljebb annak lejárta előtt 30 nappal mondhatják le, hogy újat kössenek helyette.
Ebben hozhat változást, hogy hamarosan egy új, Európa-szerte egységes szabályrendszer lép életbe itthon is, mely alapjaiban érinti a biztosítások értékesítését, s ez segíti az ügyfeleket, hogy felelős döntést hozzanak és a számukra legideálisabb - s nem feltétlenül a legolcsóbb - szolgáltatást válasszák. Az új rendszer - egyebek között - egységesített, írásos ügyfél-tájékoztató dokumentumot követel meg. Bevezetésével azt szeretnék elérni, hogy a biztosítás összhangban legyen az ügyfél igényeivel, kockázattűrő képességével és pénzügyi tájékozottságával - mutatott rá Kandrács Csaba.