Nem véletlen, hogy a jellemzően 500 és 750 köbcentis közötti, két-, három- és négyhengeres modelleket hívjuk összefoglaló néven kezdőmotornak, hiszen ezek rendre megbocsátó, könnyen terelgethető vasak, melyekkel a frissen vizsgázottak is könnyen elbánhatnak. Igen ám, de mi történik, ha egy kezdő a Youtube-videóktól megrészegülve beszalad a kereskedésbe: itt a pénz, és adjatok egy CBR-t!
Próbavásárlás: kezdőnek ezres superbike-ot?
A szőrös motorosok (Bikes and Beards) időt és – főleg – pénzt nem kímélve sorra járták a kereskedéseket, és ugyanazt a kérdést szegezték az eladóknak. Van nálam egy nagy marék készpénz, kezdő vagyok, de mielőbb szeretnék ezres sportmotorra ülni. Melyiket ajánlaná nekem?
Szerencsére nem csak dollárjelek lebegtek az eladók lelki szemei előtt, ezért óvatosságra intették a – látszólag – kezdő pilótát. Persze csak akkor, ha nem bukott le azonnal a mesével, hiszen egy ismert motoros szereplőről van szó, akit így többen is felismertek az eladók közül. Mondjuk az is megér egy misét, hogy miért ajánl a „szakértő” 270-280 kilós, 170 lovas monstrumot a minden tapasztalat nélküli motorosnak, mondván, hogy az nem annyira durva, mint a jóval könnyebb és kevésbé nyomatékos ezresek. Mindenesetre tanulságos volt, hogy a szakértelem és a lelkiismeretesség felülkerekedett a várható hasznon, amit a videó végén busásan meghálált a kezdő motorosnak álcázott főszereplő.