Az új befecskendezési rendszer, a Transfer Port Injection - röviden: TPI - előnye, hogy a jelentősen csökkenti a fogyasztást, ezzel együtt a károsanyag-kibocsátást, és bevezetésével búcsút inthetünk a keverékképzés problémájának is. A fenti előnyök összességében azt eredményezik, hogy a kétütemű motorok is megfelelnek az EURO4 szigorú emissziós előírásainak.
Joachim Sauer, a KTM szakembere hozzátette: a karburátoros elődhöz hasonlóan spontán és erős a 250 és 300 köbcentis változatban készülő újdonság, melynek pontos részleteit május közepén hozzák nyilvánosságra. Világszerte két különböző típus, a KTM 250 EXC TPI és a KTM 300 EXC TPI kapja meg a technikát, míg Kanadában és az Egyesült Államokban 250 XC-W TPI néven forgalmazzák majd a gépet.
- Ez egy hihetetlenül izgalmas kihívás volt, mely már évek óta csiszolódik, finomodik a KTM-nél, s végre bátran mondhatjuk, hogy elértük a célunkat - egy motorba sűrítettük a karburátoros versenygépek és a modern, üzemanyag-befecskendezős erőforrások minden erényét. Ráadásul a kiváló motorokat a nagyközönség is hamarosan kipróbálhatja: a májusi bemutató után néhány héttel már az európai kereskedésekben is elérhetők lesznek a kétütemű, EURO4-es modellek - tette hozzá magabiztosan Joachim Sauer.