A Bejrútban született színész, Keanu Charles Reeves már fiatalon barátságot kötött a motorokkal. Kezdésként egy Kawasaki KLR600-zal igyekezett tapasztalatot szerezni, majd alig múlt 22, mikor hozzájutott első „igazi" vasához, egy klasszikus, Combat-erőforrással felspécizett Nortonhoz, amit a mai napig büszkén őriz, ápol.
A munka és a motorozás
Egyfelől előny, másrészt viszont komoly hátrány, ha egy világutazó színész a motorok rajongója. Szerencsés, hogy utazásai során amerre csak jár, lépten-nyomon beújíthat egy-egy otthon nem elérhető vasat, mint az Reeves is tette, így a garázsába csakhamar bekerült egy príma Kawasaki KZ900, majd a független produkció, a My Own Private Idaho forgatásáról is egy Suzuki GS1100E nyergében tért haza. Pittsburgh-i munkája végén egy Shovelhead Harley-val lepte meg magát, és időközben gyarapodott a gyűjtemény egy patinás Moto Guzzi T3-mal is. Természetesen a Mátrix munkálatai alatt is az újságokat bújta, és sikerült beújítania egy újabb Nortont, ezúttal egy 750-es Commandert. Hogy teljes legyen a kép, a népes kavalkád mellé azóta egy öreg, 750-es BMW, egy Spori és egy GSX-R750 is társult.
Ugyanakkor a hátrányok sem elhanyagolhatók, és Reeves bevállalósan mesél is erről, ha a motorozás szóba kerül. Mint afféle rossz gyerek, a rendezők és producerek „legnagyobb örömére" törte már néhány fogát, egy alkalommal megrepedt a lépe, kezét, lábát is gipszelték mindenféle okokból, arról nem beszélve, hogy emellett tucatnyi, éppen csak karcolásokkal járó elcsúszás is akadt...
Csak szerényen!
Bár százmilliós vagyonnal rendelkezik, Reeves nem követi a hollywoodi sztárok fényűző életét. Egyszerű körülmények között, átlagos apartmanban lakik, ha teheti, motorral vagy tömegközlekedéssel jár, lépteit nem követik asszisztensek vagy testőrök. Számos legenda övezi, a filmszakma szürke statisztái és segédei rendre megemlítik, hogy milyen figyelmes és nagylelkű ember - egy alkalommal például húszezer dollárt adományozott a Mátrix díszletein dolgozó munkásnak, mikor megtudta, hogy az komoly családi és anyagi gondokkal küzd. Pályatársaival ellenétben keresi a személyes kapcsolatot a körülötte dolgozó emberekkel, és nem ritka, hogy az összes stábtagot név szerint ismeri a forgatás végére.Muszáj tanulni
Talán a sok-sok esés is hozzájárult, hogy Keanu felnőtt fejjel sem volt rest beiratkozni motorosiskolákba, hogy a legnagyobb nevektől, például Freddie Spencer sulijától vegyen leckéket. Elmondása szerint sokkal harmonikusabbá vált a mozgása, és az utcai motorozásban is hasznát veszi a pályán tanultaknak.
Hosszú túrán még nem járt, de minden alkalmat megragad, hogy a szabadnapokat nyeregben töltse. Felfedezte már Ausztrália északi felét, végigjárta a francia Napóleon-utat, és azt tervezi, hogy egyik vakációján egész Európát átszeli motorjával. Napjainkban a filmek mellett a motorépítés teszi ki a mindennapjait, ugyanis társalapítóként jegyzik az Arch elnevezésű cégben, ahol Harley-Davidson Dyna alapokból készítenek különleges, egyedi masinákat.