Bár az időjósok masszív esővel és viharos erejű széllel riogatták az efféle szenzációra éhes tévénézőket, a motorosokat ez mit sem érdekelte - ők már kora délelőtt százszámra érkeztek a Velencei-tó partjára, hogy részt vegyenek zöldek szezonzáró fesztiválján és túraversenyén.
Nem is volt hiány nevezőkből, az előzetes regisztrációból tisztán látszott, hogy az eseményen több százan vesznek részt, és a Lime Ride túraverseny lebonyolítói is 50-100 fő közötti tömegre számítottak. A karszalagok és kuponok kiosztása kicsit kaotikusra sikerült, tekintve hogy a motorosok áradata szinte egyszerre, reggel kilenc körül hajtott be a tóparti kempingbe, így a kawás lányoknak kapkodni kellett, hogy mindenki megkapja a beígért, bőséges ajándékcsomagot, no meg az időpontot, hogy mikor rajtolhat el a harmadik Lime Ride tájékozódási versenyre.
Meglepő feladatok
Mivel a különös futam egyes helyszínei mindössze 9-12 kilométerre estek egymástól, a motorok teljesítménye mit sem számított a viadal során, és az sem élvezett túl nagy előnyt, aki profi navigációs eszközt cipelt a motorján. Városnevek helyett talányos elnevezések, vaslogikát és találékonyságot igénylő rébuszok álltak az A4-es lapon.
„Ne lény dinnye, ha madarat látsz - a királyok városa a cél, amire vágysz!" Talán elsőre nem világos, de ez a kétsoros arra utal, hogy Agárdról nem Seregélyes és Dinnyés, hanem Székesfehérvár felé vezet a helyes út... Ilyen rejtvények tucatjai vezették a motorosokat a nagyjából száz kilométeres túrán
A kihívások között akadt egyszerű kutatás (megkeresni a pipázó Gárdonyi szobrát), motorozáshoz kapcsolódó feladat (tucatnyi, nagyméretű holmit rövid idő alatt bepakolni egy apró, vízhatlan motorostáskába), továbbá egy vadonatúj elem, a homokvárépítés a velencei strandon. Bevallom, sokan elkapkodták a dolgot, és inkább az időre hajtottak - kiborítottak pár vödör nedves homokot, és elnevezték várnak, hogy mielőbb túllendüljenek rajta.
Mi a nehezebb utat választottuk, hosszas munkával megformázva Miss Kawacsita Wurstot... Mivel az elsődleges nemi jegyek is látványos, 3D-s formát öltöttek, nem lepődtünk meg, hogy az eseményről készült fotósorozatból „véletlenül" kimaradt a remekmű, a közösségi oldalak galamblelkű közönségét inkább megkímélték a vicces kisplasztikától.
Nem minden sebesség
A gyakori megállók miatt nem volt értelme sietni, mert úgy rendre csak túlszaladt az ember a jól eldugott ellenőrzőpontokon. Többször előfordult, hogy országúton nagyjából százas tempónál ránk előzött a mögöttünk haladó csapat, majd közvetlenül utána már villantak is a féklámpák, amikor a tükörben látták, hogy jobbra lekanyarodtunk, míg ők a főúton haladtak tovább.
Lövöldöztünk és gránátot hajítottunk a VRA choppereseivel a pákozdi emlékparkban, apró falvakban járókelőket faggattunk a játszótér hollétéről, illetve megismertük a szolgálatteljesítés közben elhunyt tóbíró történetét - hogy csak a legfontosabb állomásokat említsük. Nem mellesleg kipróbáltuk a RiLi motorostrénereinek rögtönzött pályáját, ami ezúttal fakultatív feladat volt, ezért sokan ki is hagyták, mondván: ami nem kötelező, azzal nem fárasztják magukat...
Tíz körül startoltunk, a motoron töltött idő nagyjából két órát tett ki, és ugyanennyit vett igénybe a közel húsz feladat végrehajtása. A velünk együtt célba érő motorosokat egy tál meleg étel és fantasztikus palacsintahegyek várták, a délutáni pihenőt követően pedig késő éjszakába nyúló koncertek zárták az első Kawasaki Fesztivált. A Lime Ride túraversenyt egyébként a Bárány Szabolcs, Peszteritz Dániel páros nyerte - gratulálunk nekik a győzelemhez!
Remekül szervezett, vicces feladatokkal fűszerezett nap volt, a megkérdezett motorosok mindegyike elismerően mesélt a hagyományteremtő szándékkal életre hívott szezonzáróról. Csupán a brigádot vendégül látó kemping állapotát érte némi bírálat, ugyanis a hely - a büfés hölgyek kedves kiszolgálását leszámítva - láthatóan megragadt a nyolcvanas évek valóságában, amire csak részben gyógyír, hogy már 2-3 ezer forintért is megszállhatnak az oda látogató motorosok.
Akárhogy is, remek hétvége volt, kiváló időjárással és jó hangulatú motorozással, így nem kérdés, hogy a legközelebbi Kawasaki Fesztiválon is ott a helyünk. Reméljük, jövőre még változatosabb helyszínekkel és többfordulós Lime Ride versennyel folytatódik a sorozat, hogy minél többen belekóstolhassanak a túrázásnak ebbe a szórakoztató és tényleg bármilyen motorral űzhető válfajába.