A Kawasaki szeretné visszaszerezni a bajnoki címet a Superbike-ban, ezért továbbfejlesztette ZX-10RR-t, mely várhatóan a teljes fordulatszám-tartományban robbanékonyabb lesz az újítástól. A röviden csak VAI-ként emlegetett megoldás lényege, hogy a levegőszűrőházba épített szívótölcsérek helyzete, egyszersmind hossza változtatható.

Csak a pályán használt Kawasakik kapják meg a VAI-rendszert

Amikor a szívótorkok a legmagasabb állásban vannak, a légszűrőbetéten át beszívott levegő szinte akadálytalanul jut a motorba, így segítve a felső fordulatszám-tartományban a minél nagyobb csúcsteljesítmény elérését. Amikor visszaesik a fordulat, ismét változik a csövek helyzete, hogy a bejutó levegő áramlását szabályozva nyomatékosabbá váljon a motor.

kawasaki-zx10-rr-2023-bemutato
Magas fordulatszámon a szervómotor felemeli a csöveket, így gyakorlatilag akadálytalanul jut a levegő a motorba (jobb oldali kép)

Emellett a ZX-10RR-rel induló versenyzők további műszaki csemegéket is kapnak a szinte gyárilag rajtkész motorhoz. Így például Pankl motoralkatrészek és pillekönnyű Marchesini kerekek vannak a csomagban, no meg egy új elektronika, mely magasabb fordulatszámot engedélyez az erőforrásnak.

kawasaki-zx10-rr-2023-bemutato
Az új ZX-10RR

Azt is hozzátették a mérnökök, hogy a VAI használata csak pályán lehetséges, és egyébként is szükség van hozzá egy új ECU-ra, így a rendszámos változatokban nem lesz aktív a változtatható szívórendszer. Aki tehát közúton is használná új Kawasakiját, annak a motorjában a legfelső állásban lesznek rögzítve a szívótorkok, így a lehető legnagyobb csúcsteljesítményt érheti el, viszont résztartományban kissé gyengébb lesz a gép a pályán látott változatnál.