Ha megnézzük a hazai vagy európai trendeket, a legnépszerűbb motorok között rendre egy- és kéthengeresek sorakoznak, míg a kilencvenes éveket uraló négyhengereseket csak mutatóban látunk. Érthető, hogy miért népszerűbbek a karcsúbb, kedvezőbb áron előállítható, nyomatékos sorkettesek, de a klasszikus sportgépek rajongóinál továbbra is sornégyes szimfónia vezeti a slágerlistát. Megértjük őket: hiába a tagadhatatlan előnyök a sorkettesek mellett, a „sornégy” hangját és karakterét nehéz feledni.

Leleplezték a sornégyes Kawasaki ZX-4R-t

Valószínűleg a legvásottabb rajongókat célozta meg a Kawasaki, amikor 2023 februárjában piacra dobta a ZX-4R-t, a legendás ZXR400 utódját. A közel 80 lovas csúcsteljesítmény, a karcsú idomzat és a kifinomult felfüggesztés azt sejtette, hogy végre valódi alternatívát kínál a cég a 7-800 köbcentis, hasonló teljesítményű kéthengeresekkel szemben, de az adatokat jobban megnézve akad egy kis bökkenő.

kawasaki-zx-4r-ar-muszaki-adatok
Jó hír, hogy valószínűleg Európában is kapható lesz a ZX-4R

A ZX-4R ugyanis – felszereltségtől függően – 188-189 kilóval mérlegel, tehát hiába csak 400-as, tömege az egykori 600-asokkal vagy a mai sorkettesekkel vetekszik, miközben csúcsteljesítménye csak 77 lóerő, illetve nagy sebességnél a szél torlónyomását kihasználva ez egészen 80 lóerőig kúszhat fel. Így aztán teljesítményben és teljesítmény/tömeg arányban is elmarad napjaink legújabb kéthengereseitől, például a Hornettől (92 LE/190 kg), arról nem beszélve, hogy a Honda legnagyobb forgatónyomatéka 75 Nm, míg a Kawasakié ennek nagyjából a fele. A valódi sportmotorokkal összevetve még nagyobb a különbség, ismerve az Aprilia RS660 100 LE/183 kg hányadosát.

kawasaki-zx-4r-ar-muszaki-adatok
Szolid méretű, 160-as hátsó abroncs feszül az alig 80 lovas ZX-4R-en

Az új ZX-4R példája arra világít rá, hogy a Kawasakinak nehéz dolga lesz a sorkettes kihívókkal szemben, hiszen hasonló tömegű, de jóval szerényebb teljesítményű a ZX-4R, és még árelőnye sincs. Legalábbis erre utal, hogy az USA-ban 7900 dollár a Hornet 750 listaára, míg a Kawasakiért tízezer kanadai dollárt kérnek, ami átváltva szintén 7500 és 8000 USD közötti összegre jön ki.