A Kawasaki tegnap délután leplezte le a ZX-10R legújabb, minden eddiginél erősebb és kifinomultabb változatát. A motor lelke továbbra is egy 998 köbcentis, soros, négyhengeres hajtómű, mely azonban csak kívülről hasonlít elődjére. A forgó-mozgó alkatrészek némelyike ötödével lett könnyebb, emellett a nagyobb teljesítmény elérését szolgálja a teljesen átalakított Ram-Air rendszer is.
Az első futómű kialakításánál a versenyszempontok élveztek előnyt, a Showa BFRC villája a szegmens egyik legjobbja, miként a Brembo M50 monobloc féknyergeket is a stopper ellen vívott harcban lehet igazán kiaknázni.
A kétszáz lóerő feletti teljesítmény önmagában nem eget rengető újdonság, azonban ez a modell már teljesíti a 2016-tól életbe lépő EURO 4 környezetvédelmi előírást, ennek tükrében pedig valódi csoda a még vehemensebb, s egyben tisztább erőforrás. A pontos kigyorsításokban az intelligens ABS, motorfék-ellenőrző és sport-kipörgésgátló (KEBC, KIBS, S-KTRC) van a pilóta segítségére, ezeken felül pedig a H2R-ben megismert gyorsváltó és a Kawasaki Launch Control Mode is a ZX-10R felszereltségét gazdagítja.
Műszaki adatok - Kawasaki ZX-10R
Motorkonstrukció: soros, négyhengeres, 16-szelepes erőforrás
Összlökettérfogat: 998 cm3
Teljesítmény: 207 LE/13 000 ford./perc
Forgatónyomaték: 113,5 Nm/11 500 ford./perc
Menetkész tömeg: 206 kg
Üzemanyag-ellátás: 47 mm-es torokátmérőjű Keihin befecskendező
Első felfüggesztés: minden paraméterében állítható, 43 mm-es csúszószár-átmérőjű Showa teleszkópok
Hátsó felfüggesztés: vízszintesen beépített, minden paraméterében állítható központi rugóstag
Fékrendszer elöl: négydugattyús Brembo M50 monobloc féknyereg 330 mm-es dupla féktárcsával
Fékrendszer hátul: egydugattyús féknyereg 220 mm-es tárcsával