Amikor két éve bemutatkozott a legújabb fejlesztésű ZX-10R modell, még csak a tervezők sejthették, hogy a kategóriát alapjaiban megváltoztató motor született: a radikálisan új formájú és kialakítású gép meghozta a japánoknak a sportsikereket is, hiszen az addig szerénykedő zöld alakulat azóta több futamgyőzelmet is aratott a Superbike VB-n.
2013-ra újra felfrissül a Kawasaki legfürgébb utcai motorja, bár a mostani fejlesztések nem a teljesítményhajhász rajongóknak szólnak, az új verzió inkább stabilitás terén nyújt majd többet országúton és pályán.
Az egyik legfontosabb újdonság, hogy szériában kínálják majd az új ZX-10R-hez az Öhlins céggel közösen kifejlesztett kormány-lengéscsillapítót, ami nem egyszerű hidraulikus szerkezet lesz, hanem egy elektronikus szabályzású egység. A csillapítás mértéke folyamatosan változik a szerkezet belsejében, mégpedig annak függvényében, hogy a motor tömegeloszlása, sebessége és stabilitása miként változik az adott pillanatban.
Az alapáron kínált biztonsági extrát megfejelhetjük - felár ellenében - blokkolásgátlóval valamint a márka túrasport modelljein bemutatott S-KTRC-vel is, ami a két kerék fordulatszámát figyeli, és folyamatosan kontrollálja a hátsó gumi tapadását gyorsítás közben.