Több mint fél évszázada jelent meg a Kawasaki sornégyes, négyütemű modellcsaládjának első tagja, a legendás Z1, és az előd örökségét viszi tovább a 124 lóerős, kívül-belül megújult Z900 is. Földrészünk egyik legnépszerűbb „supernaked” modellje – ahogy a gyártó hivatkozik rá – igazi naprakész, sportos csupaszmotor, különösen az SE kivitel, és a feltörekvő sportgépek is megirigyelnék az újdonság felsőpolcos futóművét, illetve fékrendszerét.

kawasaki-z900-bemutato-2025
Immáron kétféle, 810 és 830 mm-es magasságú nyereg közül választhatnak a leendő Z-tulajdonosok

Továbbfejlesztett futóművel érkezik az új Z900

Az egyik legfontosabb újítás, hogy megjelent a típus Z900 SE változata, ami csak úgy roskadozik a minőségi összetevőktől. Brembo M4.32 radiális féknyereg felel a lassításért, mégpedig Nissin, szintén radiális főhengerrel kiegészítve. Nőtt a 41 mm-es belsőcső-átmérőjű, minden paraméterében állítható első villa merevsége, míg hátulra vadonatúj, Öhlins S46 központi rugóstagot építettek be, melynek előnye, hogy szerszám nélkül állítható a rugó-előfeszítés mértéke, ha utassal, csomaggal indul útnak a pilóta.

kawasaki-z900-bemutato-2025
A biztonságos kanyarodást szolgáló KCMF, a kanyar-ABS, a KTRC kipörgésgátló, a személyre szabható teljesítményleadás és a saját fejlesztésű gyorsváltó is alapáras a Z-n

Ugyanakkor az alapmodell is sokat fejlődött, például az új, módosított profilú vezérműtengely és az új motorvezérlő (ECU) révén még pörgősebb lett az erőforrás, egyszersmind jelentősen csökkent a fogyasztás. Még kezesebbé vált a Z az átdolgozott vázzal, és ez lehetőséget adott az új gyorsváltó beépítésére is, míg a felfüggesztés áthangolásával több súly került az első kerékre, ami stabilabbá teszi az újdonságot a tempós kanyarokban.

kawasaki-z900-bemutato-2025
A sportos modell megkövetelte a még jobban tapadó abroncsokat, ezért a 2025-ös Z900 már Dunlop Sportmax Q5A gumikon gördül ki a gyárból

A műszaki fejlesztések mellett a Z formanyelve is változott, a még jellegzetesebb LED-fényszóró, az elegáns, szálcsiszolt burkolat és a laposabb profilú nyereg csak úgy vonzza a tekintetet. Végül kiemelték az új sornégyes bemutatójában, hogy ez az első Kawasaki, amelynek 5 colos, színes TFT-kijelzője navigációs eszközként is működik, hogy ne kelljen a kormányra felszerelt telefontartóval elcsúfítani a letisztult összképet, illetve kitenni a drága mobilt az időjárás viszontagságainak.

kawasaki-z900-bemutato-2025
A továbbfejlesztett motorvezérlőnek és még precízebb gyújtásidőzítésnek köszönhetően jelentősen nőtt a hatótáv, míg a fogyasztás 16%-kal csökkent

A 2025 tavaszától kapható Z900 természetesen elérhető lesz 70/35 kW-os, fojtott változatban is, így már 18 éves kortól, A2-es jogosítvánnyal is vezethető.