A csupasz retró motorok piaca nem túl zsúfolt, ám a kis számú résztvevő mindegyike erős rajongótábort tudhat magáénak, így nincs egyszerű helyzetben az a gyártó, aki ebben a szegmensben akar sikereket elérni. Triumph Boneville, Moto Guzzi V7, Ducati GT1000 és még sorolhatnánk a szebbnél szebb motorokat, de a rövid felsorolásból is kitűnik, hogy inkább az európai márkákra jellemző ez a fajta hagyománytisztelet.

w800

Mégsem kell aggódnia a Kawasaki pénzügyi vezetőinek, ugyanis a W800 elődje, a W650 is szép sikereket ért el, a megújult modellnek pedig minden adottsága megvan ahhoz, hogy túlszárnyalja az elődöt. A királytengelyes hajtómű és a letisztult forma pont annyira modern, hogy gond nélkül forgalomba helyezhető legyen a modell, és pont annyira tűnik régiesnek, hogy elcsábítsa a stílusra érzékeny vevőket.

w800
Magyarországra is megérkeztek az első W800 modellek

A hatvanas éveket korhűen idézi a hátul 18, elöl 19 coll átmérőjű küllős kerék, a régies márkajelzés és a tankot borító gumi burkolat, miközben a gyorsulás a mai motorokkal is versenyképes, hiszen a motor 60 Nm-es nyomatéka - mely ötsebességes váltóművön és lánchajtáson keresztül jut a hátsó kerékre - már 2500-as fordulatszámnál rendelkezésünkre áll. A lassulásért elöl 300mm átmérőjű szimpla tárcsafék, hátul pedig dobfék felel - a 217 kilogramm tömegű motor így nem a negatív gyorsulás bajnoka, de nem is erre tervezték. A Kawasaki üzenete egyértelmű ezzel a modellel: aki stílusos és megfizethető kétkerekűre vágyik, mely egyszerűségével tűnik ki a tömegből, annak jó választás lesz az új W800.

w800
Teljes a kép: a fejidom és az egyszemélyes ülés a fél évszázaddal ezelőtti utcai sportolókat idézi

A Kawasaki újdonsága kapható lesz Cafe-racer stílusú fejidommal és egyszemélyes üléssel is, a csupasz modell alapára 2 399 000 forintról indul.