Anno óriási durranás volt az őrületesen erős Kawasaki H2 és H2R bemutatása. Nehezen hittük, de már egy ideje rebesgetik, hogy elkészítik a sportmotor túrára hangolt változatát, és a pletykák igaznak bizonyultak: a sejtelmes beharangozó után most végre teljes valójában láthatjuk az újdonságot. Az gép az alapváltozat soros, négyhengeres, literes hajtóművére épül, s ez lesz az első olyan, szériában gyártott túramotor, amiben kompresszort alkalmaznak. Teljesítménye a normál kiadáshoz hasonlóan kétszáz lóerő lesz (Ram-air rendszerrel: 210 LE), de nyilvánvalóan ez is elegendő ahhoz, hogy a 256 kilós menetkész tömegű gép azonnal a kategória élharcosai közé kerüljön. A teljesítményleadást úgy hangolták, hogy az alsó- és középső tartományban is kellő erő álljon rendelkezésre.

Kisfilmen az új szupertúrázó

Az üzemanyagtartály kapacitása 20 literről 24-re nőtt, így támogatva a hosszabb utazásokat, ráadásul a Kawasaki szerint még a Z1000SX-nél is kedvezőbb fogyasztással büszkélkedhet majd. A járműbe fejlett elektronikai csomagot szereltek, ez többek között ABS-t, kipörgés- és egykerekezés-gátlót, kulcsnélküli indítási lehetőséget és félaktív felfüggesztést tartalmaz. Ezen felül műholdas navigáció, fűthető markolatok és nyereg, továbbá modern médiarendszer szolgálja a pilóta kényelmét.

kawasaki-ninja-h2-sx-se-16385
Kawasaki H2 SX

Készül egy H2 SX SE variáns is, ez a fentieken felül TFT-kijelzőt, adaptív kanyarfényszórót és gyorsváltót is kap. Az újdonságok áráról egyelőre nincsenek pontos információk, ám annyi bizonyos, hogy a vas képében kemény ellenfelet kap az összes túrasportmodell, sőt kiemelkedő teljesítménye révén a sportgépek leendő tulajdonosait is megcélozhatják vele.