Kereken húsz modell, illetve ezek gazdagabb felszereltségű változatai színesítik a Kawasaki idei palettáját, melyen a robogótól az egyedülálló H2-H2R párosig számos csupaszgép, sport- és túramotor, illetve klasszikus található. Az árképzés csábítóbb már nem is lehetne: a legolcsóbb hatszáz köbcenti feletti Kawasaki 2,19 millióba kerül, míg A2-es modellek ára 1,6-1,8 millió között mozog.

kawasaki-modelljei-2017-ben-12883
Az élekkel tarkított idomzat és az ismerős lámpák miatt nehéz eldönteni, milyen motor is áll előttünk. Elsőre talán sornégyesnek tippelnénk, pedig ez valójában az ER-6f utódja

Új modellek garmadája

Miként arról már korábban beszámoltunk, új köntösben és továbbfejlesztett műszaki alapokkal érkezett a 2017-es Z1000SX, emellett a középosztály tagjai is alapos modellfrissítésen estek át, nem beszélve a Versys família legújabb, egyben legolcsóbb tagjáról, a Versys-X 300-ról. Ennek különlegessége, hogy - a korábbi pletykákra rácáfolva - nem 30-35, hanem kereken negyvenlovas teljesítménnyel érkezett, s így egy csapásra a kategória egyik legdinamikusabb résztvevőjévé vált. Igaz, az endurós külső mellett meglepő, hogy a Ninjából örökölt, 296 köbcentis kéthengerest csaknem 12 ezerig (!) kell forgatni a teljesítmény kiaknázásához, míg forgatónyomaték-csúcsa (25,7 Nm) is kereken tízezernél jelentkezik.

kawasaki-modelljei-2017-ben-12897
Nem tagadhatja endurós őseit: a 19-es, fűzöttküllős első kerék, a csaknem 15 centis rugóút és a 180 millis szabad hasmagasság arra utal, hogy a tervezők komolyan számoltak a terepes felhasználással

Ezt leszámítva azonban vérbeli crossoverről van szó, s maga a gyártó is úgy aposztrofálta, hogy a legkisebb Versys bármilyen úttípusra alkalmas: legyen szó városról, országútról vagy laza terepezésről, tulajdonosa sehol nem kényszerül kompromisszumokra. A négyszáz kilométer feletti hatótáv csábító adat a túrázók és ingázók számára, miként a csurig tankolva csupán 170 kilós tömeg is jól hangzik. Egyedül a 845 millis nyeregmagasság lehet riasztó az alacsonyabb pilótáknak, de látva, hogy a Versys a vezetőülésnél mindössze egy-két arasz szélességű, valószínűleg a 170 centi felettiek már kényelmes, biztos talajfogással számolhatnak.

kawasaki-modelljei-2017-ben-12903
A hengerenként négyszelepes erőforrás igencsak pörgős, ebből fakadóan csúcsteljesítményére sem lehet panasz - a háromszáz köbcenti alatti kategóriában a negyvenlovas érték kimondottan erősnek számít

A hátrafelé jócskán szélesedő nyereg és a Versys csaknem 220 centis teljes hossza garantálja, hogy az utas sem panaszkodik majd a kényelemre, főként, hogy az ülőlap, illetve a hátsó lábtartó távolsága kimondottan bőséges lábteret biztosít számára. A2 kategória ide vagy oda, úgy tűnik, igazi teljes értékű gép lett a Versys-X, s vonzerejét csak növeli, hogy mindössze 1,849 millió forintot kérnek érte.

Legendás nevek új köntösben

A korábbi ER-sorozat tagjai vonzóbb külsővel és Z650, illetve Ninja 650 néven folytatják pályafutásukat. Mindkettő ugyanazt a vadonatúj fejlesztésű, rácsszerkezetű acélvázat, illetve a 649 köbcentis, soros, kéthengeres, nyolcszelepes erőforrást kapta, külsejük azonban teljesen eltérő - a Z nevéhez méltóan egyszerű csupaszmotor, míg a Ninja a ZX-6R vonásait örökölte.

kawasaki-modelljei-2017-ben-12890
Bár az elmúlt tíz évben az ER-6f is közismert márkanévvé nőtte ki magát, a kobei marketingesek mégis úgy döntöttek, szakítanak vele, és a világ más tájain eddig alkalmazott Ninja elnevezéssel dobják piacra a motort

A burkolt változat bármennyire is sportos külsejű, a mérnökök elmondása szerint a mindennapi használathoz oly' nélkülözhetetlen kényelem és praktikum is fontos szempont volt tervezéskor. A nyeregmagasság csupán 790 milliméter, hogy minél szélesebb vásárlói réteg számára legyen kényelmes és biztonságos a használata, illetve fontos újdonság még, hogy állítható légterelőt kapott a Ninja, mely által az időjárás-védelme jelentősen nőtt.

kawasaki-modelljei-2017-ben-12888
Az erőforrás átdolgozásánál nem a csúcsteljesítmény, hanem a használhatóság volt az elsőrendű cél, így főként középtartományban combosodott a motor - hatezres fordulatszám alatt lényegesen erősebb, mint elődei. Nem mellesleg a módosítások révén a fogyasztás is jelentősen, közel hét százalékkal csökkent

Természetesen a Ninja és a Z650 is alapáron blokkolásgátlóval kerül a szalonokba, ezen túlmenően pedig kisebb erővel működtethető, nyomatékhatárolós tengelykapcsolót (csúszókuplung) kapott, hogy visszaváltások közben se veszítsen tapadást a 160 millis futófelületű hátsó kerék. A gazdag felszereltség és a komoly műszaki alapok dacára a modellek ára sem túlzó: a Z650 2,19, míg a Ninja 650 2,39 millió forintba kerül.

Z900 - a név kötelez

Bár a Z650 és a Ninja név is jól csengett, mégiscsak a Z900 típusjel az igazi vevőcsalogató, hiszen minden Kawasaki-rajongó tudja, hogy egyes piacokon ilyen névvel kezdték - éppen 45 éve - forgalmazni a legendás Z1-et. Jogos az elnevezés, elvégre elődjéhez méltóan ez is kilencszázas, sornégyes, azaz egészen pontosan 948 köbcentis erőforrással büszkélkedhet, még ha jóval könnyebb és erősebb is felmenőjénél.

kawasaki-modelljei-2017-ben-12909
Lőttek a 750-es osztálynak? Már a csupaszmotorok között is eltűnőben vannak az egykori sikerkategória tagjai, helyüket egyre inkább a 800 és 950 köbcenti közötti változatok veszik át

A Z1 és a GPz900R nyomdokain lépdelő naked - más Kawákhoz hasonlóan - szintén megkapta a nyomatékhatárolós tengelykapcsolót, a LED-es fényforrásokat, műszeregységén pedig immáron fokozat-visszajelző is található. Teljesítménye 125 lóerő 9500-as percenkénti fordulatszámnál, tehát messze erősebb, mint a korábbi 800-as modell, míg menetkész tömege csupán 210 kiló. Kiváló alternatíva azoknak, akik a sokkoló külsejű ezres változattal szemeztek, de könnyebb, szerényebb teljesítményű vagy egyszerűen csak kedvezőbb árú gépre vágynak.