Kereken húsz modell, illetve ezek gazdagabb felszereltségű változatai színesítik a Kawasaki idei palettáját, melyen a robogótól az egyedülálló H2-H2R párosig számos csupaszgép, sport- és túramotor, illetve klasszikus található. Az árképzés csábítóbb már nem is lehetne: a legolcsóbb hatszáz köbcenti feletti Kawasaki 2,19 millióba kerül, míg A2-es modellek ára 1,6-1,8 millió között mozog.
Új modellek garmadája
Miként arról már korábban beszámoltunk, új köntösben és továbbfejlesztett műszaki alapokkal érkezett a 2017-es Z1000SX, emellett a középosztály tagjai is alapos modellfrissítésen estek át, nem beszélve a Versys família legújabb, egyben legolcsóbb tagjáról, a Versys-X 300-ról. Ennek különlegessége, hogy - a korábbi pletykákra rácáfolva - nem 30-35, hanem kereken negyvenlovas teljesítménnyel érkezett, s így egy csapásra a kategória egyik legdinamikusabb résztvevőjévé vált. Igaz, az endurós külső mellett meglepő, hogy a Ninjából örökölt, 296 köbcentis kéthengerest csaknem 12 ezerig (!) kell forgatni a teljesítmény kiaknázásához, míg forgatónyomaték-csúcsa (25,7 Nm) is kereken tízezernél jelentkezik.
Ezt leszámítva azonban vérbeli crossoverről van szó, s maga a gyártó is úgy aposztrofálta, hogy a legkisebb Versys bármilyen úttípusra alkalmas: legyen szó városról, országútról vagy laza terepezésről, tulajdonosa sehol nem kényszerül kompromisszumokra. A négyszáz kilométer feletti hatótáv csábító adat a túrázók és ingázók számára, miként a csurig tankolva csupán 170 kilós tömeg is jól hangzik. Egyedül a 845 millis nyeregmagasság lehet riasztó az alacsonyabb pilótáknak, de látva, hogy a Versys a vezetőülésnél mindössze egy-két arasz szélességű, valószínűleg a 170 centi felettiek már kényelmes, biztos talajfogással számolhatnak.
A hátrafelé jócskán szélesedő nyereg és a Versys csaknem 220 centis teljes hossza garantálja, hogy az utas sem panaszkodik majd a kényelemre, főként, hogy az ülőlap, illetve a hátsó lábtartó távolsága kimondottan bőséges lábteret biztosít számára. A2 kategória ide vagy oda, úgy tűnik, igazi teljes értékű gép lett a Versys-X, s vonzerejét csak növeli, hogy mindössze 1,849 millió forintot kérnek érte.
Legendás nevek új köntösben
A korábbi ER-sorozat tagjai vonzóbb külsővel és Z650, illetve Ninja 650 néven folytatják pályafutásukat. Mindkettő ugyanazt a vadonatúj fejlesztésű, rácsszerkezetű acélvázat, illetve a 649 köbcentis, soros, kéthengeres, nyolcszelepes erőforrást kapta, külsejük azonban teljesen eltérő - a Z nevéhez méltóan egyszerű csupaszmotor, míg a Ninja a ZX-6R vonásait örökölte.
A burkolt változat bármennyire is sportos külsejű, a mérnökök elmondása szerint a mindennapi használathoz oly' nélkülözhetetlen kényelem és praktikum is fontos szempont volt tervezéskor. A nyeregmagasság csupán 790 milliméter, hogy minél szélesebb vásárlói réteg számára legyen kényelmes és biztonságos a használata, illetve fontos újdonság még, hogy állítható légterelőt kapott a Ninja, mely által az időjárás-védelme jelentősen nőtt.
Természetesen a Ninja és a Z650 is alapáron blokkolásgátlóval kerül a szalonokba, ezen túlmenően pedig kisebb erővel működtethető, nyomatékhatárolós tengelykapcsolót (csúszókuplung) kapott, hogy visszaváltások közben se veszítsen tapadást a 160 millis futófelületű hátsó kerék. A gazdag felszereltség és a komoly műszaki alapok dacára a modellek ára sem túlzó: a Z650 2,19, míg a Ninja 650 2,39 millió forintba kerül.
Z900 - a név kötelez
Bár a Z650 és a Ninja név is jól csengett, mégiscsak a Z900 típusjel az igazi vevőcsalogató, hiszen minden Kawasaki-rajongó tudja, hogy egyes piacokon ilyen névvel kezdték - éppen 45 éve - forgalmazni a legendás Z1-et. Jogos az elnevezés, elvégre elődjéhez méltóan ez is kilencszázas, sornégyes, azaz egészen pontosan 948 köbcentis erőforrással büszkélkedhet, még ha jóval könnyebb és erősebb is felmenőjénél.
A Z1 és a GPz900R nyomdokain lépdelő naked - más Kawákhoz hasonlóan - szintén megkapta a nyomatékhatárolós tengelykapcsolót, a LED-es fényforrásokat, műszeregységén pedig immáron fokozat-visszajelző is található. Teljesítménye 125 lóerő 9500-as percenkénti fordulatszámnál, tehát messze erősebb, mint a korábbi 800-as modell, míg menetkész tömege csupán 210 kiló. Kiváló alternatíva azoknak, akik a sokkoló külsejű ezres változattal szemeztek, de könnyebb, szerényebb teljesítményű vagy egyszerűen csak kedvezőbb árú gépre vágynak.