A negyedliteres KX250F modell egyik legfontosabb újdonsága az átdolgozott befecskendező egység, mely még precízebb porlasztással juttatja a hengerbe az üzemanyagot. Ezáltal erősebb lett a motor az alsó és a középső fordulatszám-tartományban, ami a hobbimotorosoknak és a versenyzőknek is nagy segítség lehet a rajtoknál, illetve a kanyarok utáni kigyorsítások közben. Szintén lényeges fejlesztés az új első villa, valamint a mindkét modellen megtalálható üzemmódkapcsoló, amivel az aktuális pályához, no meg vezetési tudásunkhoz igazíthatjuk a motor teljesítményleadását.
A nagyobb, 450-es változaton debütált SFF-Air Tac első felfüggesztés különlegessége, hogy a gyári versenyzők által is használt alkatrészekből épül fel, s a mérnökök elmondása szerint az újdonság a korábbi első villáknál merevebb, könnyebb és szélesebb tartományban állítható.
A Kawasaki részéről Steve Guttridge elmondta: Ryan Villapoto négy bajnoki címe bizonyíték arra, hogy a mérnökök jó munkát végeztek a KX-modellek kifejlesztésekor, és a következő generációt látva biztos abban, hogy a 2015-ös szezonban még gyakrabban láthatunk „limezöld” dobogót az AMA Supercross fordulóin.