Továbbra is egyhengeres, 652 köbcentis erőforrás felel a gép mozgatásáért, ami olyannyira „retró”, hogy ezentúl is ötös váltóval készül, 40 lovas teljesítménye pedig inkább a 300-as, mintsem a 650-es endurókével vetekszik.
Újra kapható a Kawasaki KLR650
A munka során átdolgozták a tengelykapcsoló csapágyazását és a váltófogaskerekek is keményebb bevonatot kaptak, nőtt a generátor teljesítménye, a lengőkar pedig 30 mm-rel hosszabb, mint az elődön. Természetesen LED-es fényszórót építettek be, ami ma már „alap” a középkategóriában, s azt se feledjük, hogy nőtt a féktárcsák átmérője.
Mivel elsősorban a tengerentúli piacra készült, az ABS nem alapáras, mint az európai modelleken, hanem 300 dollár, azaz átszámítva nagyságrendileg százezer forint felárért rendelhető. Első blikkre tán azt mondanák a márka rajongói, hogy ha már Euro 5-ös, mielőbb jöjjön Európába is a modell, ám a vételárat látva valószínűleg nem lenne túl nagy kereslet rá.
Az USA-ban ugyanis 7999 dollárt kérnek a típus ABS-es, oldaldobozos, ködfényszóróval kiegészített Adventure változatáért, azaz többet, mint például a Ninja 650-ért, mely itthon 2 899 000 forintot kóstál.
Ha pedig ennyit elkölt az ember terepmotorra, akkor óhatatlanul felmerül benne a kérdés, hogy jó választás-e az elavult, kereken 40 lóerős 650-es, a három- és négymillió között megvehető Ténéré, 690 Enduro és hasonló motorok mellett, melyek vagy két évtizedes fejlesztési előnyben vannak a KLR-rel szemben.