Napjainkban tulajdonképpen az oda-vissza működő gyorsváltó és a Honda DCT-je között választhatnak a motorosok, ha nem akarnak kuplungolással bajlódni. A képek alapján úgy fest, a Kawasaki mérnökei megpróbálták egyesíteni a két megoldás előnyeit, így született meg az új, rendhagyó erőátvitel.
Rendhagyó automatikus váltón dolgozik a Kawasaki
A japánok újdonsága több szempontból is különleges, élen azzal, hogy váltókarral felszerelt, vagyis azoknak próbál kedvezni, akik valami érthetetlen okból ragaszkodnak motorozás közben a váltáshoz, sőt a bal lábbal váltáshoz. Persze kicsit sem unalmas oda-vissza kapcsolgatni egy szép hangú sornégyessel, de lássuk be: ha a váltó taposása lenne a motorozás csimborasszója, akkor manapság nem a DCT-s Hondák, meg gyorsváltós BMW-k, hanem a 14 fokozatú váltóval felszerelt sportmotorok tarolnának a piacon.
Akárcsak a Honda DCT-erőátvitelénél, a Kawasaki automatikus váltójánál is jeladóhoz kapcsolt váltókarral adhatunk parancsot a motornak, már ha akarunk váltással foglalkozni. Városban araszolva nyugodtan átkapcsolhatunk teljesen automatikus üzemmódba, és úgy közlekedhetünk vele, mint egy robogóval.
Márpedig a kábelhez csatlakozó váltókar számos lehetőséget rejt, például egyszerűbbé válik a lábtartó áthelyezése, feltéve, hogy a fékpedál is hasonló elven működteti a munkahengereket. Így aztán a colos és alacsonyabb pilóták is magukra igazíthatják a motort, ami – mint részletesen kitárgyaltuk nemrég –, a kiegyensúlyozott, biztonságos és élvezetes motorozás záloga.
Kíváncsian várjuk, hogy a GTR-hez hasonló túragépben, Versys-féle crossoverben vagy egy sportmotorban látjuk viszont a megoldást. Persze a kialakítását látva pont ez a lényege, hogy szinte bármilyen konstrukcióban helyet kaphat a gép stílusától függetlenül, azaz többféle modellben is felbukkanhat a jövőben.