Az idő múlását mi sem mutatja jobban, minthogy az egykor szenzációnak számító GTR lassan nyolc éve koptatja már a kontinens útjait. Legutóbbi, 2010-es modellfrissítése során szinte tökéletes utazómotorrá vált, amit volt is alkalmunk kipróbálni az aktuális modell tesztje során:

Kawasaki 1400GTR. Nem elírás, a zöldek világjárójának elnevezése kissé kilóg a sorból, hiszen a ZX és ZZR szériával szemben itt előbb a hengerűrtartalom áll, majd azt követi a típuskód

Nos, 2015-re ismét faragtak kicsit a motoron, éppen csak annyit, hogy karaktere ne változzon, de a felhasználók, tulajdonosok visszajelzései azért válaszra találjanak a mérnöki munka során. Így aztán rövidebbre szabták a néha negatívumként felemlegetett túl hosszú első fokozatot, valamint átdolgozták a katalizátort is, hogy a GTR még kevésbé terhelje a motorosok által annyira imádott hágók környezetét.

kawasaki-1400gtr-2015-3129
Kawasaki 1400GTR (2015)

Finomítottak a hátsó felfüggesztésen, illetve a kormány kapcsolódó elemein, s utóbbi eredményeként még kisebb erővel, könnyebben terelgethető a motor lassú tempónál, amit erősít a legrövidebb sebességfokozat átalakítása is. A hátsó traktus - a fejlesztés nyomán - még ellenállóbbá vált a terhelésre, így utassal és csomagokkal megpakolva sem veszít stabilitásából a motor.

kawasaki-1400gtr-2015-3130
Kawasaki 1400GTR (2015)

Az eddig is sokat dicsért kipörgés- és blokkolásgátló még finomabban reagál a szenzorok jeleire, a hatalmas légterelő pedig zárható nyílásokkal gazdagodott, hogy a motorosok ezek mozgatásával szűrhessék ki a nagy tempónál fellépő turbulenciát.

kawasaki-1400gtr-2015-3124
Kawasaki 1400GTR (2015)

Az extralista a tíz millivel alacsonyabb komfortüléssel, illetve a 47 literes, két zárt sisakot elnyelő felső dobozzal bővült, hogy a valóban sokat túrázó tulajdonosok egy minden szempontból tökéletes társra leljenek az 1400GTR személyében.