Pénteken egy mindent átfogó vizsgálat eredményeit tették közzé Daijiro Kato halálával kapcsolatban.
Megállapítást nyert, hogy Kato gépe 1-es sebességi fokozatban haladt és fékezésbe kezdett, ahogy a sikánhoz közeledett. Feltehetőleg a hátsó kerék megcsúszása miatt Kato visszavett kicsit az első fékből, hogy kompenzálja a gép instabilitását, amit ezen a versenyen mások is tapasztaltak saját gépeiken.
Kato motorja kb. 150 km/h sebességgel ütközött a gumifalnak (ekkor még a motoron ült), majd utána kb. 140-el a szivacsfalnak csapodott, de akkor már a motor és a szivacs között volt.
A szivacsfal nem tudta elnyelni az összes mozgási energiát, a bringa felrepült a levegőbe. Kato ekkor szétvállt motorjától, a szivacsfalnak csapódott majd vizszintesen pörögve repült a levegőbe és 33 méterre a gumifallal való találkozási ponttól ért földet.
A közvetlen oka a halálos balesetnek a gumifallal való ütközés, főleg az, hogy amikor a szivacsfal szélének csapódott (ahol a gumifal és a szivacsfal találkozik) súlyos nyaki sérüléseket szenvedett.
Valószínű, hogy ha Kato képes lett volna lassítani amikor elhagyta a pályát, ez csak egy 'sima' baleset lett volna, valamint ha nem lett volna rés a gumi és szivacsfal között másfajta sérüléseket szerez, ami nem biztos hogy a halálához vezet, de ezek már csak találgatások...
Daijio Kato 2003 április 20-án húnyt el, 27 éves korában.