A remek képeket készítő Kanyarfotó csapata osztotta meg a lenti képet és gondolatokat – érdemes végigolvasni.

Motorosként mindenre fel kell készülnöd...

Nézd csak meg, hogy ez a teherautó a motorhoz képest mekkora szörnyeteg! Kanyarban átlóghat, egyenes szakaszon a menetszele meglökhet, városi környezetben pedig könnyen az óriási holtterébe kerülhet a motoros. A legnagyobb veszély, egy olyan több tonnás ellenség, aki óriási karmaival el akarja kapni, a hozzá túl közel merészkedőket.

Nem csak a teherautó rémisztő. Egy motoros számára a közlekedés összes résztvevője potenciális gyilkossá tud válni, abszolút váratlanul. Motoron az ember nem csak közlekedik az úton, hanem a részévé válik. Nem védi biztonságos karosszéria, se légkondi, se szélvédő, hanem szinte teljesen védtelen testével két keréken egyensúlyozik, miközben kiteszi magát az időjárás viszontagságainak is. Lényegesen komplexebb mozgást végez, mint egy autós - ezzel talán mindenki tisztában van. Ha a motorost kibillenti valami az egyensúlyából, abból óriási baleset is keletkezhet, mert az esetleges rutinján kívül semmi nem védi meg a borulástól. Az út és a motoros között nincs védőháló.

kanyarfoto-szezonkezdo-jotanacsok

Vészfékezni sem ugyanaz motoron, mint autóban. Egy átlag motoros nagyon ritkán kerül ilyen helyzetbe, egy átlag motoros pedig sajnos nem is gyakorol eleget. Ezért a hirtelen eléjük kikanyarodó autós szabálytalan manővere sokszor végződik földön fekvő motorral, az ennél rosszabb szcenáriókat nem is említve. Van ahol a rutin és a tudás sem segít...

Motoron teljesen mindegy, hogy ki volt a hibás. Ha karambol van, a motoros szinte biztosan sérül. Nem gyógyulnak gyorsabban a sebei az ártatlan félnek sem. Nem nyújt vigaszt a családnak, az sem ha nem Ő volt a hibás.

Motorosként úgy kell közlekedni, hogy mindenre IS fel kell készülni, nincs olyan hogy biztos. Váratlan helyzetekben a motoros fejében ott lehet a megoldás, de nem elég gondolatban megoldani ezeket, fizikailag is ki kell kerülni az akadályt. Ebben segít nagyban a sok gyakorlás és a szabálykövető magatartás - ami elvileg azt jelentené ugye, hogy kevesebb lesz a váratlan helyzet.

Úgy lehet sokkal kevesebb gond, ha a közösség egésze felfogja, hogy ő sem kivétel. Akkor lesz kevesebb baleset, ha a kihágókat a közvetlen barátok terelik a helyes irányba – ők másra amúgy sem hallgatnak. Akkor lesz több vidámabb motorozás, bringázás, autózás ha a közlekedés összes résztvevője tiszteli a másikat, ideértve a gyalogosokat is. A világban sokfelé látni működő, jó példákat a közlekedési morálra elég csak hazacsempészni a tapasztalatokat és itthon is alkalmazni.

Ha nincs ötleted, addig esetleg lehet ezeket ismételgetni:
- Nem kanyarodok ki elé!
- Nem megyek át a sávjába!
- Nem lógok át a záróvonalon!
- Nem száguldozom!
- Figyelek a többi közlekedőre!
- Előzékeny is leszek néha!

Hogy is mondják? A remény hal meg utoljára. És akkor ki lesz a hibás?