Újabb versenyhétvégén van túl a 600-as kategóriában induló Kakuszi Ádám. A H-Moto Team-MW Performance fiatal versenyzője az elmúlt hétvégén a Hungaroringen állt rajthoz a Magyar Bajnokságban, ahol a legjobb tízben végzett, de ami ennél is fontosabb, hogy pályafutása során először tudott a mogyoródi aszfaltcsíkon két perc alatti köridőt elérni.

Kakuszi Ádám új egyéni csúcsot motorozott a Hungaroringen

Idén nemcsak kategóriát váltott Kakuszi Ádám – hiszen 2021-ben már a 600-sok között indul –, hanem egyre eredményesebben is szerepel az j géposztályban. Noha ez a szezon tanulóév a fiatal tehetség számára, azért nem mindegy, hogy egy-egy versenyen milyen teljesítményt nyújt a H-Moto Team-MW Performance motorosa.

kakuszi-adam-a-600-as-kategoriaban

Ádám ezúttal a Hungaroringen szállt nyeregbe, ahol jó régen, még 2019-ben versenyzett, és éppen akkor sikerült megfutnia a legjobb köridejét a mogyoródi aszfaltcsíkon egy 400-as Kawasakival (2.08.0). A mostani futam nem a legjobban kezdődött, hiszen a bevezető körén szétesett a motor váltórudazata, amit ráadásul el is vesztett a pályán, így mért kör nélkül kezdte meg az időmérőt.

kakuszi-adam-a-600-as-kategoriaban

Noha sikerült folyamatosan gyorsulnia, az látszott, hogy nagyon hiányoznak a szabadedzés kilométerei, és a kvalifikációs edzések jelentős része ráment arra, hogy megtalálja a pálya ideális íveit, valamint a féktávokat. Így végül a 12. rajthelyre kvalifikálta magát, ám öröm volt az ürömben, hogy pályafutása során először tudott két percen belüli köridőt elérni (1.59.8). A versenyen aztán tovább gyorsult, feljött a 10. helyre, míg további 9 tizedet tudott faragni a köridejéből (1.58.9). A helyezése elfogadható, az ideje bíztató, így minden esély megvan arra, hogy tovább fejlődve akár a legjobb ötbe is odaérjen. 

kakuszi-adam-a-600-as-kategoriaban

– Nagyon vártam már, hogy ismét a Hungaroringen versenyezhessek, ám különböző technikai gondok miatt az egyik szemem sír, míg a másik nevet. Miután idén még nem mentem a mogyoródi aszfaltcsíkon, így rengeteg köröm elment arra, hogy megtaláljam az ideális íveket, valamint a motor beállítását. Noha úgy éreztem, hogy gondjaim vannak a féktávokkal, így is sikerült végre két perc alá vinnem a köridőmet, és majdnem tíz másodpercet tudtam javítani a korábbi leggyorsabb körömhöz képest. Annak is örülök, hogy sikerült a legjobb tízbe beférnem, noha nem titok, ennél többre számítottam. Még szoknom kell a hatszázas kategóriát, de az eddig idén elért eredmény igencsak bíztató – jelentette ki Kakuszi Ádám, aki legközelebb a Főnix Kupában, majd a magyar bajnokság következő, slovakiaringi futamán áll majd rajthoz szeptemberben.