- Ezen az útszakaszon haladva egy parkolóból kihajtottak elém, és sajnos nem tudtam elkerülni... Engem akarnak kihozni hibásnak, mert nem volt elsőbbségadás kötelező táblája a parkolóból kihajtó autósnak, így jobbkezesre akarják ítélni a kereszteződést. De szerintem az egy parkoló! Kérem, akinek van ötlete segítsen, mert nem én voltam a hibás! - áll a képekhez csatolt leírásban.
Változó szabályok
A többjárműves ütközések kapcsán is sok félreértés kering, ezért érdemes tisztázni, pontosan mire is kötelezhetők a balesetet szenvedett felek. Például a baleseti bejelentő, az ún. kék-sárga kitöltése csak erősen ajánlott (!), de erre nem kötelezheti egyik fél sem a másikat, ellenben az adatcsere nem maradhat el és az ütközés pontos körülményeinek rögzítése is életbevágó. Ha az egyik fél elismeri a teljes felelősséget, és ezt megnyugtatóan - például több tanú előtt - rögzítik, akkor csak személyi sérülés vagy annak gyanúja miatt kell feltétlenül helyszínelést kérni.A törvény betűje
A sofőrök a többsége nemhogy a jobbkéz-szabály pontos alkalmazásával, hanem a helyes leírásával is bajban van, nem csoda hát, hogy sok a félreértés. Az elv lényege, miként az a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvényben is szerepel, hogy „Útkereszteződésben - ha közúti jelzésből vagy forgalmi szabályból más nem következik - a jobbról érkező járműnek van elsőbbsége." A lényeg tehát, hogy a törvényben egyenrangú útkereszteződésről van szó, azaz a kétsávos, felfestéssel ellátott aszfaltcsíkon haladó motoros valószínűleg előnyt élvez a felfestés nélküli öbölből kihajtó autó vezetőjével szemben.
Ugyanakkor mindenki látott már különös ítéletet hasonló esetekben, ezért feltétlenül ajánlott a profi érdekképviselet, azaz egy motorozásban jártas közlekedés műszaki szakértő bevonása, aki segít gördülékenyen lebonyolítani az ügyet.