Hazánkban a napjainkban körvonalazódó Jedlik Ányos Terv keretén belül segítenék az elektromos autózás elterjesztését. Ezt egyebek mellett az országos töltőhálózat kiépítésével, az adózási és jogi feltételek egyszerűsítésével is támogatja a kormányzat, de további előnyök is várják a tisztább négykerekűeket használó közlekedőket.

jedlik-anyos-terv-zold-rendszam-2695
Az uniós direktíva szerint 2020-ig Magyarországon mintegy 68 ezer elektromos töltőállomást kell létesíteni, melyből hétezer nyilvános lesz. Ez és az adókedvezmények új lendületet adhatnak az elektromos mobilitásnak hazánkban

Ennek részeként vizsgálják annak a lehetőségét, hogy a közeljövőben speciális, zöld rendszám kerüljön a tisztán elektromos hajtású autókra, s az ilyenek szabadon használhassák a buszsávokat, emellett ingyenes parkolással, valamint az értékesítést felpörgető adókedvezményekkel csábítanák át a vezetőket a benzines gépekből a tisztább amperfalókba.

A csomag részeként az országos úthálózat mentén, illetve a közintézményeknél kialakítandó elektromos töltőállomások kiépítését uniós forrásokból és a szén-dioxid-kvóták értékesítéséből befolyó összegekből finanszíroznák. Ugyanakkor hangsúlyozták, hogy kötelezővé kell tenni saját költségükön töltőállomások kialakítását azoknak az intézményeknek, például az üzletközpontoknak, amelyeknek haszna származik abból, hogy az emberek autóval odamennek.

jedlik-anyos-terv-zold-rendszam-2696
A tökéletes megoldás a valós nullemisszió lenne, de ez újabb beruházást igényel. Jelenleg egy 5 kW-os teljesítményű napelemrendszer hálózati csatlakozással 2,5-3 millió forintot kóstál

A Jedlik Ányos Terv a motorosokat is érintheti, hiszen az Unió több államában jelentős kedvezményeket biztosítanak elektromos hajtású járművek vásárlásához, s ha ez itthon is megvalósul, azzal zsugorodhat, vagy akár el is tűnhet a jellemzően 40-80 százalékos felár a benzines és a hasonló paraméterű elektromos kétkerekűek között.