Hazánkban a napjainkban körvonalazódó Jedlik Ányos Terv keretén belül segítenék az elektromos autózás elterjesztését. Ezt egyebek mellett az országos töltőhálózat kiépítésével, az adózási és jogi feltételek egyszerűsítésével is támogatja a kormányzat, de további előnyök is várják a tisztább négykerekűeket használó közlekedőket.
Ennek részeként vizsgálják annak a lehetőségét, hogy a közeljövőben speciális, zöld rendszám kerüljön a tisztán elektromos hajtású autókra, s az ilyenek szabadon használhassák a buszsávokat, emellett ingyenes parkolással, valamint az értékesítést felpörgető adókedvezményekkel csábítanák át a vezetőket a benzines gépekből a tisztább amperfalókba.
A csomag részeként az országos úthálózat mentén, illetve a közintézményeknél kialakítandó elektromos töltőállomások kiépítését uniós forrásokból és a szén-dioxid-kvóták értékesítéséből befolyó összegekből finanszíroznák. Ugyanakkor hangsúlyozták, hogy kötelezővé kell tenni saját költségükön töltőállomások kialakítását azoknak az intézményeknek, például az üzletközpontoknak, amelyeknek haszna származik abból, hogy az emberek autóval odamennek.
A Jedlik Ányos Terv a motorosokat is érintheti, hiszen az Unió több államában jelentős kedvezményeket biztosítanak elektromos hajtású járművek vásárlásához, s ha ez itthon is megvalósul, azzal zsugorodhat, vagy akár el is tűnhet a jellemzően 40-80 százalékos felár a benzines és a hasonló paraméterű elektromos kétkerekűek között.